Πέμπτη, 24 Οκτωβρίου 2019

ΣΥΡΙΖΑ: Έλλειψη σχεδιασμού, νεοφιλελευθερισμός και κράτος κολλητών το τρίπτυχο της Νέας Δημοκρατίας στο πολυνομοσχέδιο ‘Επενδύω στην Ελλάδα’. Άρθρο προς άρθρο κριτική



Κατατέθηκε ένα νομοσχέδιο για τις επενδύσεις, που τόσο πολύ διαφημίστηκε από την κυβέρνηση , και τελικά έχουμε ένα πολυνομοσχέδιο που αφορά σχεδόν όλα τα υπουργεία και σίγουρα δεν σχετίζεται μόνο με τις επενδύσεις. Το νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται από: 
  • έλλειψη συνολικού σχεδιασμού και βασικού αναπτυξιακού προσανατολισμού για την χώρα,
  • εγκαθίδρυση νεοφιλελεύθερων πρακτικών και ιδεοληψιών ειδικά στην αγορά εργασίας, 
  • την εξυπηρέτηση των κολλητών - ημετέρων είτε είναι αιρετοί είτε είναι επιχειρηματίες είτε είναι δημόσιοι υπάλληλοι. 
Έχουμε μια συρραφή ετερόκλητων τροπολογιών για πάρα πολλά θέματα που δεν σχετίζονται αμιγώς με τις επενδύσεις .Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει να μάθουμε τους κομιστές αυτών των διατάξεων, πως μαζεύτηκε όλος αυτός ο όγκος τροπολογιών -διορθώσεων ακόμα και για το πρόσφατο νομοθέτημα σας για το επιτελικό κράτος. Η κυβέρνηση δεν φαίνεται έτοιμη να κυβερνήσει συνετά και να νομοθετήσει ορθά απεναντίας παρουσιάζεται έτοιμη να εξυπηρετήσει τους εκλεκτούς και λίγους φίλους της. 

Έχουμε άλλη μία επίδειξη κακής νομοθέτησης. 

Υπάρχει παντελείς έλλειψη συνολικού επενδυτικού-αναπτυξιακού σχεδιασμού, αυτό είναι προφανές από μία απλή ανάγνωση του νομοσχεδίου. 

Δεν υπάρχει σαφές αναπτυξιακό πλάνο με συγκεκριμένους κλάδους – κλειδιά για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας που θα εξασφαλίσει όρους καλύτερης διαβίωσης για το σύνολο της κοινωνία. Δεν απασχολεί την κυβέρνηση πως θα δημιουργήσει απασχόληση ,διαθέσιμο εισόδημα στους εργαζόμενους και τόνωση της ζήτησης. Δεν υπάρχει ένα συνεκτικό όραμα για δίκαια και βιώσιμη ανάπτυξη για όλους. 

Νομίζουν ότι θα καταστήσουν ως επενδυτικό προορισμό την χώρα μας εισάγοντας τρείς νέες δραστηριότητες στον επενδυτικό νόμο, των ταχυμεταφορών, τηλεοπτικών προγραμμάτων και εξορύξεων για να φεύγει ο ορυκτός πλούτος της χώρας στο εξωτερικό και να δημιουργείται προστιθέμενη αξία εκεί. Δεν έφεραν ούτε μία μελέτη ή ελάχιστη τεκμηρίωση για να αιτιολογήσουν την επιλογή αυτή. Δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά σε κλάδους που παρουσιάζουν υψηλή εξωστρέφεια, δημιουργούν υψηλή προστιθέμενη αξία ,αυξάνουν τους μισθούς των εργαζομένων και αυξάνουν την απασχόληση. 

Αντί αυτού έφεραν μόνο μια μελέτη της ΤτΕ για την επίδραση της μείωσης των μισθών στην αύξηση του Α.Ε.Π., οι νεοφιλελεύθερες αποτυχημένες λογικές του 2ου μνημονίου είναι ξανά προ των πυλών. 

Έχουμε όχι μόνο έλλειψη αναπτυξιακής στρατηγικής αλλά και έλλειψη ελάχιστης τεκμηρίωσης. Το μόνο φέρνει η κυβέρνηση είναι μία σειρά από διατάξεις πλήρους απορρύθμισης της αγοράς εργασίας. 

Εμείς μέσω της στοχευμένης πολιτικής το 2017 και το 2018 είχαμε ρεκόρ ΞΑΕ και ο Ακαθάριστος Σχηματισμός Κεφαλαίου αυξήθηκε επί δικής μας διακυβέρνησης. Δεν θα μπορούσε να μειωθεί αλλιώς η ανεργία. Είχαμε αύξηση των θέσεων εργασίας κατά 450 χιλιάδες και αύξηση των μισθών. Η δική μας αναπτυξιακή στρατηγική δεν είχε κατασπατάληση πόρων και υπηρετούσε το δημόσιο συμφέρον. Σε 2,5 χρόνια εγκρίθηκαν περισσότερα από 2.000 επενδυτικά σχέδια, προϋπολογισμού 5,7 δισ. ευρώ. 

Η δική μας εθνική αναπτυξιακή στρατηγική έδινε προτεραιότητα στην καινοτομία στις νέες τεχνολογίες στις μεγάλες υποδομές. Η δική μας στρατηγική καθιστούσε τη χώρα κόμβο εμπορίου, μεταφορών, τηλεπικοινωνιών. 

Η στρατηγική της κυβέρνησης σήμερα έχει όλα τα συστατικά της συνταγής, που οδήγησε την ελληνική οικονομία σε κρίση. 

Έχουμε διατάξεις που κινούνται προκλητικές για τη δημοκρατία όπως το άρθρο 158 του αναπτυξιακού νομοσχεδίου, όμως, προβλέπεται την άρση της υποχρέωσης ονομαστικοποίησης των μετοχών στα ΜΜΕ. 

Ταυτόχρονα με την έλλειψη σχεδιασμού έχουμε και συστηματική στόχευση εξυπηρέτησης φίλων και ημετέρων. 

Δεν εξηγείται η νομοθέτηση κάθε ΣΔΙΤ να θεωρείται στρατηγική επένδυση, είστε έτοιμοι να εκχωρήσετε αρμοδιότητες του δημοσίου και κερδοφορία σε φίλους σας. 

Δίνεται επιδόματα θέσεις στους ημέτερους φίλους σας που θα είναι επικεφαλής των γραφείων των γενικών γραμματέων. 

Δίνεται την δυνατότητα βασικές αρμοδιότητες των Ο.Τ.Α. όπως η καθαριότητα και συντήρηση πρασίνου, να εκχωρούνται σε ιδιώτες. 

Μεταφέρεται το Invest in Greece στο Υπουργείο Εξωτερικών που θα χρηματοδοτείται αμιγώς από το δημόσιο αλλά δεν θα υπάρχει η παραμικρή εποπτεία από το Υπουργείο εκτός πλαισίου δημοσίων συμβάσεων και ΑΣΕΠ για τα θέματα στελέχωσης. 

Δίνετε την δυνατότητα ελέγχου για μία σειρά οικονομικές δραστηριότητες στις ιδιωτικές εταιρείες όπως και ο έλεγχος υλοποίησης επενδυτικών σχεδίων. 

Αναλυτικότερα τα κυριότερα σημεία-άρθρα κριτικής μας για το κατατεθέν πολυνομοσχέδιο είναι τα ακόλουθα: 

Άρθρο 1 

Όλα τα ΣΔΙΤ ανεξαρτήτως μεγέθους θα θεωρούνται Στρατηγικές Επενδύσεις. Είναι αυτό λογικό; Είσαστε αποφασισμένοι να παραχωρήσετε λειτουργίες του δημοσίου, πιθανώς και ζωτικές για τον ιδιώτη για να απαλλαγείτε από δαπάνες και αυξήσετε τον κύκλο εργασιών φίλων σας. 

Αυξάνεται ο συντελεστής δόμησης από 0,3 σε 0,6 για τα επιχειρηματικά πάρκα, ενώ παρουσιάζεστε ως σταυροφόροι της προστασίας του περιβάλλοντος. Όροι, όπως βιώσιμη ανάπτυξη, περιβαλλοντικό ισοζύγιο και οικολογική προστασία συνεχίζουν να μην σας λένε τίποτα, δεν είναι στο λεξιλόγιο σας. 

Δίνεται στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων η δυνατότητα υπογραφής για την έκδοση οποιασδήποτε απαιτούμενης άδειας ή έγκρισης για την εκτέλεση των έργων χωρίς την επιφύλαξη ειδικότερων διατάξεων του ενωσιακού δικαίου. 

Άρθρο 2 

Στην πάγια πλέον λογική της κυβέρνησης, με την προτεινόμενη «απλοποίηση» της διαδικασίας που κάνει outsourcing σε ελεγκτικές εταιρείες και ορκωτούς ελεγκτές, τον έλεγχο της ολοκλήρωσης της επένδυσης, δίνεται άλλο ένα δώρο χωρίς να υπάρχουν εγγυήσεις για το αδιάβλητο στην επιλογή των ελεγκτών και αυξάνοντας ταυτόχρονα το κόστος των ελέγχων. 

Άρθρο 3 

Θεωρείτε ότι οι ταχυδρομικές υπηρεσίες όπως και η κατ' οίκον παράδοσης τροφίμων (delivery), κλάδους που επιδοτείτε μέσω του αναπτυξιακού, έχουν ισχυρό αποτύπωμα στην αναπτυξιακή πολιτική της χώρας. 

Εντάσσετε στους προς επιδότηση κλάδους και τις ραδιοτηλεοπτικές παραγωγές και για τη συνδρομητική τηλεόραση, με μια προσθήκη που έγινε μετά τη διαβούλευση και ενώ φαινόταν να «κλείνει» η συμφωνία τραπεζών – Alter Ego για την εξαγορά της Forthnet/Nova από τον όμιλο Μαρινάκη. 

Τέλος, πριμοδοτείτε την εξόρυξη μεταλλευμάτων και τις υποστηρικτικές υπηρεσίες αυτών, που έχουν μηδαμινή επίδραση στην εγχώρια παραγωγή πλούτου, απασχόλησης και μισθών και αφορούν τον κυρίως τον υψηλού κόστους εξοπλισμό των επενδυτών. 

Για την επεξεργασία των εξορύξεων δεν σκεφτήκατε ότι αυτή αφήνει το μεγαλύτερο μέρος προστιθέμενης αξίας στην χώρα; Σκέφτεστε ό,τι ακριβώς σας ορίζουν οι εκλεκτοί σας φίλοι. 

Να ξέρετε ότι θα είμαστε εδώ και θα παρακολουθούμε με ονόματα και διευθύνσεις τις εταιρίες που θα κάνουν χρήση των νέων διατάξεων και είμαστε σίγουροι ότι θα δούμε πολλούς γνωστούς σας. 

Άρθρο 5 

Ανάπτυξη, τήρηση, ενημέρωση και λειτουργία του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη. Δύναται να δοθεί σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου ή και σε ιδιωτικό φορέα που έχει την αναγκαία τεχνογνωσία. 

«Άριστα»! Άλλη μία δημόσια υποδομή, κατά τα λεγόμενα σας, θα μπορεί να δοθεί σε ιδιώτη χωρίς προβλέψεις για ασφάλεια των δεδομένων. 

Ποιος θα έχει την κυριότητα των δεδομένων; 

Άρθρο 11 

Με δεδομένο όμως ότι οι οχλήσεις, σύμφωνα με το παρόν νομοσχέδιο, καταργούνται μέχρι την 31/12/2020, στο άμεσο μέλλον βιομηχανικές δραστηριότητες που κατατάσσονται στην υψηλή όχληση και που σήμερα απαγορεύεται η ίδρυσή τους στην Αττική (Ν. 3325/2005) θα μπορούν να ιδρυθούν. 

Με το παρόν άρθρο μπαίνει από το παράθυρο η χωροθέτηση και εγκατάσταση οχλουσών δραστηριοτήτων στην Αττική, γεγονός απαράδεκτο για την ζωή του μισού πληθυσμού της χώρας. 

Άρθρο 12 

Δίνεται η δυνατότητα για τη δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων με την προϋπόθεση ότι ο δραστηριότητες που αναπτύσσονται θα πρέπει τουλάχιστον να καταλαμβάνουν το 40%, έναντι του 60% που ισχύει σήμερα. Θα μπορούσαμε να σχολιάσουμε εδώ ότι υπάρχει κίνδυνος για δημιουργία πάρκων «φαντασμάτων» με μικρή ανάπτυξη δραστηριοτήτων, αλλά και επίσης την ανάπτυξη του real estate προς όφελος μεγάλων ιδιοκτητών ή επιχειρηματικών συμφερόντων για την εκμετάλλευση μεγάλων εκτάσεων. 

Άρθρο 13 

Μία σειρά από δραστηριότητες δεν θα παίρνουν έγκριση λειτουργίας αλλά θα προχωρούν με απλή γνωστοποίηση (καθεστώς γνωστοποίησης). Ενδεικτικά, βιομηχανίες που παράγουν: χημικές ουσίες, βιομηχανικά αέρια, λιπάσματα, πλαστικά, παρασιτοκτόνα, χρώματα, εκρηκτικά, κόλλα, γυαλί, πυρίμαχα, γύψο, μπετόν, μάρμαρο, χάλυβα, χαλκό, νικέλιο, πυρηνικά καύσιμα, χυτήρια, πυρομαχικά, ψυγεία, επεξεργασία τροφίμων αυτοκινητοβιομηχανία, ναυπηγεία, αεροσκάφη. 

Είναι ασφαλές και αυτό; 

Άρθρο 14 

Οι προτεινόμενες διατάξεις για αδειοδότηση των οικονομικών δραστηριοτήτων από ιδιωτικούς φορείς ξεπερνάει ακόμη και τις προσδοκίες του ΣΕΒ, και δίνει νόημα στις προεκλογικές εξαγγελίες της Νέας Δημοκρατίας για λιγότερο κράτος, παραδίδοντας νευραλγικούς τομείς για την προστασία του Δημόσιου συμφέροντος στην ιδιωτική πρωτοβουλία. 

Άρθρο 15 

Πιστοποιημένοι αξιολογητές Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) μπορούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους και μέσω νομικών προσώπων τα οποία πρέπει να καταχωρηθούν στο σχετικό Μητρώο. Όμως επιτρέποντας την αξιολόγηση Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και από ιδιωτικές εταιρείες ανοίγει το παράθυρο σε εταιρείες που εκπονούν τις ΜΠΕ να ανοίξουν και Παράρτημα που θα κάνει και την αξιολόγηση της ΜΠΕ που εκπόνησαν, καθώς δεν φαίνεται με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων στην όλη διαδικασία. 

Άρθρο 19 

Απίστευτη αλλαγή του ορισμού του ελεγκτή εν γένει στο Δημόσιο. Ελεγκτής πλέον και νομικό πρόσωπο στο οποίο ανατίθεται, κατά παραχώρηση αρμοδιότητας από την εποπτεύουσα ή άλλη δημόσια αρχή, αρμοδιότητα άσκησης ελέγχων. Αντικείμενα Ασφάλεια και συμμόρφωση προϊόντων, Ασφάλεια τροφίμου, Προστασία καταναλωτή και σύννομη (ή προσήκουσα) παροχή υπηρεσιών, Ασφάλεια υποδομών και κατασκευών, Δημόσια υγεία, Ασφάλεια και υγεία εργαζομένων, Προστασία του περιβάλλοντος, Προστασία δημοσίων εσόδων. 

Άρθρα 20-42 

Το κείμενο των διατάξεων για την αδειοδότηση κεραιοσυστημάτων στην ξηρά, βασίζεται σε Σχέδιο Νόμου που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Είναι αντιγραφή - επικόλληση διατάξεων, με τροποποιήσεις, κάποιες εκ των οποίων είναι ιδιαίτερα αρνητικές. 

Ωστόσο, τίθενται ζητήματα όπως οι όροι και διαδικασίες συμμόρφωσης των υφιστάμενων παράνομων εγκαταστάσεων με τις προϋποθέσεις που τίθενται στο Σχέδιο Νόμου. 

Προσπάθεια των εταιριών κινητής τηλεφωνίας για να σβηστούν τα πρόστιμα που τους έχουν επιβληθεί για μη αδειοδοτημένες κεραίες από την ΕΕΤΤ. 

Όροι που τίθενται σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας (ο τρόπος και η χρόνος επανακαθορισμού ανεκτών μέγιστων ορίων ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας), λαμβάνοντας υπόψη τα κινήματα πολιτών που αναπτύχθηκαν όλα αυτά τα χρόνια ενάντια στις παρανομίες των εταιριών. 

Άρθρα 43-44 

Πολύ χαιρόμαστε που η σημερινή κυβέρνηση για άλλη μία φορά έρχεται να νομοθετήσει πάνω στα χνάρια μας στα θέματα των υποδομών για το δίκτυο ευρυζωνικότητας, παρ όλο που όταν ήταν αντιπολίτευση ήξερε μόνο να ειρωνεύεται. 

Άρθρα 45-47 

Πρόκειται για ένα πολυδιαφημισμένο σχέδιο της κυβέρνησης. Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ευαγγελίζεται την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, νομοθετώντας ένα περίπλοκο και γραφειοκρατικό σχέδιο καταπολέμησης, δηλαδή με περισσότερη γραφειοκρατία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στο άρθρο 46 όπου συστήνει ειδική επιτροπή, η οποία προβλέπεται από τον ν.4622/2019 για το Επιτελικό Κράτος και προσπαθώντας να ξεδιαλύνει τα δεδομένα που δημιουργεί η κακή αυτή νομοθέτηση, ορίζει μεταβατικές διατάξεις για το ποιος εισηγείται στον Υπουργό τη συγκρότηση της επιτροπής και όλα αυτά υπό την επιφύλαξη των διατάξεων του ν.4622/2019. Επιπλέον, και στο παραπάνω πνεύμα, δημιουργεί ακόμα μια γραφειοκρατική δομή, το Παρατηρητήριο Γραφειοκρατίας, συστήνοντας 8 θέσεις για νέες προσλήψεις ή αποσπάσεις για τη στελέχωσή του. 

Άρθρο 51 – Λοιπά οργανωτικά ζητήματα Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης 

Μας έχουν πολυδιαφημίσει την ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων της δημόσιας διοίκησης προς όφελος της διαλειτουργικότητας και ότι έχουν σχέδιο. Εδώ φαίνεται ότι δεν έχουν αποφασίσει ποιες υπηρεσίες θα μπουν στο σχετικό ενιαίο σύστημα κυβερνητικού νέφους (G-cloud). Άλλες υπηρεσίες εξαιρούν από αυτό στο κείμενο της διαβούλευσης και άλλες στο κατατεθειμένο σχέδιο νόμου. 

Εν γένει, δεν έχουν σχέδιο και κάνουν επικοινωνιακή διαχείριση. 

Τρανταχτό πρόσφατο παράδειγμα, ότι μας ανακοίνωσαν με ΔΤ και τυμπανοκρουσίες ότι η ΗΔΙΚΑ συνδέθηκε με την ΑΑΔΕ, κάτι που συμβαίνει ήδη από το 2016. 

Άρθρα 53-74 Εργασιακά 

Συλλογικές συμβάσεις εργασίας 

Καταργεί το πλαίσιο των συλλογικών διαπραγματεύσεων και των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας που επανέφερε ο ΣΥΡΙΖΑ. 

Καταργεί επί της ουσίας την αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης: 

Οι επιχειρήσεις θα μπορούν να μην εφαρμόζουν τις κλαδικές συμβάσεις και να μειώνουν μισθούς και δικαιώματα, επικαλούμενες οικονομικές δυσλειτουργίες. 

Ταυτόχρονα δημιουργεί αντικίνητρο στους εργοδότες να υπογράφουν κλαδική συλλογική σύμβαση, όταν ο ανταγωνιστές τους θα μπορεί να πληρώνει τους εργαζόμενούς του με χαμηλότερους μισθούς. 

Χαμηλότεροι μισθοί και λιγότερα δικαιώματα απ’ ότι στις εθνικές κλαδικές συμβάσεις θα μπορούν να ορίζονται και με τοπικές κλαδικές συμβάσεις, δημιουργώντας έτσι ειδικές οικονομικές ζώνες. 

Καταργεί επί της ουσίας την επεκτασιμότητα: Η επέκταση και η υποχρεωτικότητα των κλαδικών συμβάσεων αναιρούνται. 

Διαιτησία 

Το δικαίωμα μονομερούς προσφυγής στη διαιτησία περιορίζεται ασφυκτικά σε εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις. 

Αδήλωτη εργασία 

Μειώνει το πρόστιμο για αδήλωτη εργασία στην περίπτωση πρόσληψης του εργαζόμενου. 

Ταυτόχρονα καταργεί την υποχρέωση του εργοδότη για αναγνώριση και καταβολή ενσήμων τριών μηνών αναδρομικά στον αδήλωτο εργαζόμενο. 

Ουσιαστικά δημιουργεί αντικίνητρο για να προσλαμβάνονται νόμιμα οι εργαζόμενοι. Στην πράξη οι επιχειρήσεις θα δουλεύουν με αδήλωτους εργαζόμενους και εφόσον τους πιάσει ο έλεγχος θα τους προσλαμβάνουν νόμιμα χωρίς να επισείετε καμία ιδιαίτερη τιμωρία. 

Συνδικαλιστικός νόμος 

Κάνει λόγο για δημιουργία Μητρώου συνδικαλιστικών οργανώσεων εργαζομένων και εργοδοτών. 

Αποτελεί παρέμβαση στη συλλογική αυτονομία και λειτουργία των συνδικάτων. Οι λεπτομέρειες θα διευκρινιστούν με υπουργικές αποφάσεις και θα καταστεί σαφές ποιοι περιορισμοί τίθενται στη δράση των τελευταίων. 

Μερική απασχόληση 

Προβλέπει προσαύξηση 12% στο ωρομίσθιο για κάθε ώρα υπέρβασης του ωραρίου μερικής απασχόλησης. 

Το μέτρο από μόνο του δεν έχει αξία αν δεν υπάρχει έλεγχος της υποδηλωμένης εργασίας. Για να εντοπιστούν οι υποδηλωμένοι εργαζόμενοι θα πρέπει να υπάρχουν έλεγχοι και όχι απαξίωση του ΣΕΠΕ. 

Δεδομένης δε της εξαγγελίας του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ ότι θα καταργηθεί ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ για τη δήλωση και τον έλεγχο της υπερεργασίας και των υπερωριών, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση μοιάζει κυρίως με επικοινωνιακή απόπειρα καλλωπισμού των αρνητικών εργασιακών ρυθμίσεων και όχι με ρύθμιση ουσίας. 

Άρθρο 84 

Η Enterprise Greece θα είναι πλέον μία μη δημόσια εταιρεία την οποία θα χρηματοδοτεί το 

δημόσιο αλλά η οικονομική διαχείριση θα γίνεται μόνο από το Διοικητικό Συμβούλιό της. 

Το Διοικητικό Συμβούλιο θα έχει μεγάλο φάσμα υποχρεώσεων και υπερεξουσιών και ως προς τα θέματα Οργανισμού και Προσωπικού (δομή, ιεραρχία, προσλήψεις, αμοιβές κλπ.). Φυσικά ούτε 

λόγος για ΑΣΕΠ ή διαδικασίες ΑΣΕΠ κλπ. πράγμα που διαμορφώνει πεδίον δόξης λαμπρό για πελατειακή πολιτική. 

Έχει ενδιαφέρον ότι θα αναφέρεται και θα ενημερώνει μόνο τον Υπουργό Εξωτερικών, χωρίς να προβλέπεται κάποια συνολικότερη κυβερνητική δομή που να παρακολουθεί τα πεπραγμένα της. 

Άρθρα 85-116 ΓΕΜΗ 

Οι διατάξεις για κατάργηση του ελέγχου νομιμότητας και πληρότητας ως προς τις κεφαλαιουχικές και προσωπικές εταιρείες είναι πρόχειρα γραμμένες, καθώς αφενός δεν συνδέονται σαφώς με μια ολοκληρωμένη διαδικασία ηλεκτρονικής κατάθεσης αιτήσεων (όπως είχε γίνει το 2016 για την ηλεκτρονική σύσταση εταιρειών), αφετέρου δεν έχουν ασφαλιστικές δικλείδες για καταχρηστικές καταχωρίσεις στοιχείων. Αυξάνεται επομένως ο κίνδυνος για διενέξεις μεταξύ μετόχων ή ιδρυτών, ή μεταξύ αυτών και τρίτων (πιστωτών κτλ). 

Δεν διασφαλίζονται λειτουργικές προϋποθέσεις ενιαίας εφαρμογής του νόμου. 

Το κόστος της επιτάχυνσης το επωμίζονται οι επιχειρήσεις. Αν επιθυμούν, μπορούν να απευθυνθούν σε συμβολαιογράφο για καταχώριση, ώστε να αποφύγουν τυχόν καθυστέρηση της Υπηρεσίας ΓΕΜΗ. Καλούνται όμως να πληρώσουν τόσο τον συμβολαιογράφο, όσο και την Υπηρεσία ΓΕΜΗ. Μπορούν να επωμιστούν το κόστος οι ΜμΕ; 

Για ποιους επιχειρηματίες συντάχθηκε το πολυνομοσχέδιο αυτό? 

Άρθρο 117-141 ΠΔΕ 

Υπάρχει μία μόνη επίδραση σας στο νομοσχέδιο που είχαμε ετοιμάσει για το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ΠΔΕ. 

Έχετε εξαιρέσει από παντού τον όρο της Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής που εμείς είχαμε δομήσει με αρχή μέση και τέλος την αναπτυξιακή πορεία της χώρας με συγκεκριμένο προσανατολισμό. 

Ξέρετε γιατί ? δεν έχετε συγκεκριμένο όραμα για την χώρα μας , διότι είστε ανεμοδούρα των θέλω και των επιταγών των λίγων, εκλεκτών και ισχυρών φίλων σας. Ο χρόνος θα το αποδείξει σίγουρα. 

Άρθρο 157 

Εξαιρούνται οι βασικοί μέτοχοι και μέτοχοι των τηλεοπτικών σταθμών, οι οποίοι ταυτόχρονα έχουν και την ιδιότητα υπόχρεου πόθεν έσχες λόγω θέσης ή ιδιοκτησιακής σχέσης με διαδικτυακά και έντυπα μέσα. 

Άρθρο 162 

Αφορά τα καζίνο. Σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής των οφειλόμενων μισθών του διοικητικού, τεχνικού, κύριου ή βοηθητικού προσωπικού, άνω των 30 ημερών υπήρχε προσωρινή ανάκληση της άδειας για δύο (2) μήνες. Τώρα αυτό το διάστημα γίνεται 60 ημέρες. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση επενδύσεων στην Ελλάδα τα καζίνο να καθυστερούν τις οφειλές των εργαζομένων τους? 

Άρθρο 165: Κατάργηση Τμημάτων Ελεύθερης Πρόσβασης 

Η ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Γαλλία, Αγγλία, Σλοβακία, Αυστρία) και για τις σχολές υψηλής ζήτησης απαιτείται άλλη μία διαδικασία όπως οι επιπλέον εξετάσεις, κατ’ αναλογία των Πανελλαδικών Εξετάσεων. 

Η ελεύθερη πρόσβαση είχε ως στόχο τη μείωση του άγχους των μαθητών, την ενίσχυση των περιφερειακών ιδρυμάτων, τη μείωση των οικογενειακών δαπανών σε φροντιστήρια, καθώς και την παιδαγωγική αναβάθμιση του Λυκείου, αποφεύγοντας την εκμάθηση μεθόδων και τεχνικών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. 

Άρθρο 168-169-170: Κολλέγια 

Με τα άρθρα αυτά ρυθμίζεται η fast-track αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας και επαγγελματικών προσόντων των Κολλεγίων. Με τη ρύθμιση αυτή, η ΝΔ αποδεικνύει για άλλη μια φορά πως στο βωμό της εξυπηρέτησης των οικονομικών συμφερόντων των επιχειρηματιών της εκπαίδευσης, δε διστάζει να ξανά-οδηγήσει σε ομηρία χιλιάδες νέες και νέους. 

Με περισσή βιασύνη, εν μέσω της περιόδου εγγραφών στα ιδιωτικά Κολέγια και χωρίς καμία απολύτως διαβούλευση, καταργεί την μεταβατική περίοδο ταυτόχρονης ισχύς του παλαιού και του νέου συστήματος πριν αυτό μπορέσει να δείξει τη δυναμική του. Και αυτό ενώ τα έτη 2016-2018 το σύνολο των εξεταζόμενων φακέλων και των αναγνωρίσεων που αποδόθηκαν έφτασε στις 4.000 τη στιγμή που την τριετία πριν το 2015 δεν άγγιζε ούτε τις 1.500. 

Άρθρο 174 

Θέλατε να παριστάνεται τους έτοιμους από καιρό, ήσασταν και παραμένετέ ανέτοιμοι ,όσο περνάει ο καιρός η ανεπάρκεια σας γίνεται πιο εμφανής σε θέματα καθημερινότητας όσο και πολιτικής. 

Έχουμε την επιβεβαίωση κακής νομοθέτησης, προχειρότητας αλλά και μη συναίσθησης των επιπτώσεων. Ξεχάστηκαν μια σειρά από προβλέψεις στο περιβόητο θερινό σας κατόρθωμα του νόμου για το επιτελικό κράτος όπως η μεταβίβαση δικαιώματος υπογραφής από τον Υπουργό προς τους Γενικούς και Ειδικούς Γραμματείς των Υπουργείων που έρχεται να θεραπευτεί με το άρθρο 175. Γεγονός που έδρασε στην παύση υλοποίησης μιας σειράς από διαδικασίες και αποφάσεις και την παράλυση του κράτους σε όλα τα Υπουργεία. 

Το ίδιο και με την Γ. Γραμματεία του ΠΘ, που ξεχάστηκαν οι δημόσιοι υπάλληλοι στην στελέχωση της. 

Ενδιαφέρον επίσης έχει ότι αυξάνονται ο αριθμός των προβλεπόμενων 440 θέσεων μετακλητών της παρ.1 του άρθρου 29 του Ν.4622/2019 (συν 80 που προϋπήρχαν) κατά δύο (2) θέσεις. Είναι πραγματικά άξιοι συγχαρητηρίων. Κάλυψαν τις 440 + 80 θέσεις μετακλητών και τις αυξάνουν με δύο πρόσθετες θέσεις… 

Άρθρο 175 

Στο άρθρο 176 έχουμε μια ακόμη απόπειρα ελέγχου του κράτους με τον παραδοσιακό τρόπο της ΝΔ. Αντικαθίσταται η σύνθεση της Κεντρικής Επιτροπής Κινητικότητας και αντί του Γενικού Διευθυντή Αποκέντρωσης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, τώρα μετέχει ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Προσωπικού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών. Αν κάποιος δεν ελέγχετε σε κάποιο όργανο απλά αλλάζει η σύνθεση του οργάνου, ακόμη και υποβαθμίζοντας την συμμετοχή από Γενικό Διευθυντή σε προϊστάμενο. 

Η μετάβαση της ΝΔ στην αξιοκρατία … 

Άρθρο 176 

Στην ίδια λογική στο άρθρο 177 προστίθενται οι διευθυντές των Γενικών Γραμματέων. Νέες θέσεις ημετέρων, με αμοιβές στο τελικό Μισθολογικό Κλιμάκιο και με πρόσθετο επίδομα 450 €. 

Θέσεις που δεν υπήρχαν! 

Άρθρο 178-180 

Επιβεβαιώνεται ο νεοφιλελεύθερος δογματισμός για τη μεταφορά κρίσιμων δημόσιων λειτουργιών στους ιδιώτες. Συγκεκριμένα αντικαθίσταται η παρ.1 του Ν.3979/2011 σχετικά με τη δυνατότητα ανάθεσης σε εξωτερικό νομικό ή φυσικό πρόσωπο συγκεκριμένων υπηρεσιών συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών, καθαριότητας κοινοχρήστων χώρων και δημοτικών κτιρίων, συντήρησης χώρων πρασίνου και ηλεκτροφωτισμού με την οποία ουσιαστικά δεν μνημονεύεται πλέον η υποχρέωση ο Δήμος να βγάλει αιτιολογημένη απόφαση ότι αναγκάζεται να πάει σε εξωτερική ανάθεση διότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί με ίδια μέσα. 

Ακόμη κι αν ψηφίσουν ως έχει αυτήν την απαράδεκτη διάταξη, είναι προφανές ότι εγείρονται θέματα νομιμότητας και ασυμβατότητας με το εθνικό και ευρωπαϊκό δίκαιο των δημόσιων συμβάσεων. 

Άρθρο 184 

Στο άρθρο 185 επιχειρείται φωτογραφική κάλυψη παράνομης λειτουργίας Δημάρχου της ΝΔ. Συγκεκριμένα επιχειρείται αναδρομικά η οριστική παύση ποινικών και πειθαρχικών διώξεων σε βάρος αιρετών προσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης που αφορούν αδικήματα και πειθαρχικά παραπτώματα σχετιζόμενα με την δια περιφοράς σύγκληση των συλλογικών οργάνων των Ο.Τ.Α. . Πρόκειται για σκανδαλώδες άρθρο. Νομοθετείται η δια περιφοράς απόφαση σε θέματα κατεπείγοντος χαρακτήρα, γενικά, χωρίς διασφαλίσεις, η αναδρομική κάλυψη όσων είχαν παρανομήσει και η παύση διώξεων που είχαν ασκηθεί, για να καλυφθεί ένας συγκεκριμένος Δήμαρχος της ΝΔ. 

Άρθρο 205 

Καταστρατηγείται ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός, σε συνδυασμό με τη διάταξη «διευκρινιστικού χαρακτήρα» του νόμου 4621/2019 για τις αποστάσεις των κτιρίων στην περίφημη ζώνη των 100m στο Ελληνικό. 

Τα Κτίρια ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης συναντώνται για πρώτη και μοναδική φορά το νόμο του Ελληνικού (4062/12) Πρόκειται για τα λεγόμενα τοπόσημα/ψηλά κτίρια. Επομένως: Από το παράθυρο και φωτογραφικά επιχειρείται η απόλυτη καταστρατήγηση οποιουδήποτε κανόνα εμπεριέχει ο Οικοδομικός Κανονισμός για τον Ογκο που ισχύει για όλα τα κτίρια της χώρας. 

Άρθρο 206-προέγκριση ειδικού χωρικού σχεδίου 

Λάθος η έμμεση κατάργηση της προέγκρισης. Αποδυναμώνει τη διαδικασία της προέγκρισης Ειδικού Χωρικού Σχεδίου με το να τη κάνει δυνητική έρχεται να τρυπήσει υφιστάμενο σχεδιασμό της εκάστοτε περιοχής και να αλλάξει χρήσεις γης και συντελεστή δόμησης. Η προέγκριση ήταν Μια διαδικασία, γρήγορη , διάφανη . Αρα ενσωμάτωνε και ασφάλεια δικαίου ως προς τα κρίσιμα στοιχεία και τη συνέχεια της παρέμβασης (επενδυτικής/επιχειρηματικής, κοινωνικής/περιβαλλοντικής). 

Άρθρο 207- τοπικό χωρικό σχέδιο 

Με την προτεινόμενη διάταξη, επαναφέρει λοιπόν την κατηργηθείσα από εμάς αντίστοιχη του ν.4269/14 επαναφορά σε δημοτικές ενότητες (πρώην καποδιστριακό δήμο). 

Τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια, πρέπει να αναφέρονται και να ρυθμίζουν μέσω ΠΔ τις χρήσεις και τους όρους την εδαφική έκταση κάθε Καλλικρατικού Δήμου, ενσωματώνοντας ή και αναθεωρώντας όποια παλαιότερα σχέδια (καποδιστριακών δήμων) βρίσκονται σε ισχύ. Άρα κάθε Δήμος ένα ΤΧΣ. Με αυτό το σκεπτικό ζητήσαμε και πετύχαμε δάνειο 200 εκατ. Ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, μετά από κοστολόγηση όλων των ΤΧΣ της χώρας. Ο στόχος από τη νομοθεσία μας έως την υλοποίηση της ήταν η ολοκλήρωση ενός σύγχρονου χωρικού σχεδιασμού για όλους τους πολίτες και επενδυτές και για όλη τη χώρα. 

Επομένως, στο τέλος της πενταετίας αναφοράς της χρηματοδότησης, η χώρα θα συνεχίσει να έχει τμήματα με σχέδιο (ΠΔ), τμήματα με παλιό σχέδιο (ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ, Αποφάσεις Αποκεντρωμένων) και κυρίως τμήματα χωρίς σχέδιο. 


Άρθρο 210 

Αύξηση αποδοχών Υπερταμειου (Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.) και θυγατρικών (ΤΧΣ, ΤΑΙΠΕΔ, ΕΤΑΔ?) και εταιρειών που έχουν μεταβιβαστεί (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΤΑ κοκ) όταν απασχολούν περισσότερους από τρεις χιλιάδες (3.000) εργαζόμενους είτε ο κύκλος εργασιών τους σε επίπεδο εταιρείας ή ομίλου υπερβαίνει τα εκατό (100) εκατομμύρια ευρώ). Επίσης οι αποδοχές Διοικητών, Αναπληρωτών Διοικητών, Υποδιοικητών, Προέδρων, Αντιπροέδρων, Διευθυνόντων Συμβούλων, και Μελών των Διοικητικών Συμβουλίων. Επίσης: όλων των οργάνων διοίκησης των Ν.Π.Δ.Δ., των Ν.Π.Ι.Δ. και των Δ.Ε.Κ.Ο. Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, καθώς και των εν γένει Γενικών Επιθεωρητών, Συντονιστών ή Εισαγγελέων Ελεγκτικών Σωμάτων ή Σωμάτων Επιθεώρησης, του Ειδικού Γραμματέα του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.), καθώς και του Προέδρου, των μελών και του ειδικού επιστημονικού προσωπικού του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων. 

Στην έκθεση του γενικού λογιστηρίου μας όρισαν το πλαφόν των αποδοχών (7.483.1 €) αλλά δεν μας είπατε την συνολική επιβάρυνση όλου αυτού για τα δικά σας παιδιά πόσους αφορά ?

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.

Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *