Κυριακή, 8 Δεκεμβρίου 2019

Ατονία, αλλαγή διάθεσης και άλλοι 3 λόγοι που δεν πρέπει να πηγαίνεις για ύπνο με άδειο στομάχι

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από ένα άδειο στομάχι που διαμαρτύρεται κατά τα μεσάνυχτα.

Πολλοί άνθρωποι έχουν την πεποίθηση ότι ο ύπνος με άδειο στομάχι είναι ένας τρόπος για να χάσουν κιλά. Στην πραγματικότητα όμως συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Αυτή η εσφαλμένη αντίληψη βασίζεται στην υπόθεση ότι «οτιδήποτε τρώμε για βραδινό, μας παχαίνει». Ετσι, αρκετοί άνθρωποι ενώ πεινάνε, πέφτουν για ύπνο και πιστεύουν ότι με αυτόν τον τρόπο θα χάσουν βάρος ή θα κοιμηθούν καλύτερα.

Αν ξαπλώσεις πεινασμένη ή χωρίς να έχεις φάει κάτι, σίγουρα δεν πρόκειται να κοιμηθείς καλά και όχι, δεν πρόκειται να χάσεις κιλά. Αυτό το αίσθημα πείνας θα σε αναγκάσει να καταβροχθίσεις οτιδήποτε βρεις στο ψυγείο το πρωί ή να σηκωθείς τα μεσάνυχτα για ένα σνακ. Εκτός όμως από αυτό, υπάρχουν κι άλλοι λόγοι που δεν είναι καλό για τον οργανισμό σου να κοιμάσαι νηστική.

Βέβαια, δεν λέμε να φας αρκετά πριν πέσεις για ύπνο. Ολα θέλουν ένα μέτρο. Αλλωστε αν φας πολύ το βράδυ, δεν θα μπορέσεις να κοιμηθείς με γεμάτο το στομάχι, το πρωί θα ξυπνήσεις φουσκωμένη και θα παραλείψεις το πρωινό σου.


Ας δούμε τους 5 λόγους που δεν πρέπει να κοιμάσαι νηστική: 
 

Αύξηση σωματικού βάρους

Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι ο ανεπαρκής ύπνος έχει επιπτώσεις στο μεταβολισμό του οργανισμού μας με συνέπεια την αύξηση του σωματικού μας βάρους. Όταν δεν κοιμάσαι αρκετά, ο μεταβολισμός σου μειώνεται και τα επίπεδα γκρελίνης αυξάνονται, μια ορμόνη που αυξάνει την όρεξη και σε αναγκάζει να ξυπνάς μέσα στη νύχτα και να τρως περισσότερο, χωρίς να υπολογίζεις πόσο τρως ή τι τρως. 

Κακή ποιότητα ύπνου

Οταν πεινάς, ο εγκέφαλός σου παραμένει σε εγρήγορση και έτσι δεν μπορείς να κοιμηθείς. Το αίσθημα πείνας θα σε αναγκάσει να ξυπνήσεις μέσα στη νύχτα και να θέλεις να τσιμπήσεις κάτι από το ψυγείο. Οχι μόνο η υπερφαγία μπορεί να προκαλέσει δυσκολίες στον ύπνο, αλλά και η στερητική δίαιτα μπορεί επίσης να οδηγήσει σε προβλήματα ύπνου.

Ατονία λόγω μειωμένης ενέργειας

Οι θερμίδες που προσλαμβάνεις μέσω των τροφών, παρέχουν στον οργανισμό σου την ενέργεια που χρειάζεται για να λειτουργήσει. Όταν δεν προσλαμβάνεις επαρκείς θερμίδες, είναι πιθανό να νιώθεις συνεχώς κουρασμένη. Το αίσθημα της πείνας είναι το πιο προφανές σημάδι ότι δεν τρως αρκετά και σωστά. 

Αλλαγή διάθεσης

Ενα κενό στομάχι, προκαλεί δυσάρεστα συναισθήματα και συμπεριφορές, όπως η γκρίνια και θυμό. Δεν είναι τυχαίο ότι ο όρος «hangry» προκύπτει από τις λέξεις «hunger» (πείνα) και «angry» (θυμωμένος), συνοψίζοντας τον εκνευρισμό που νιώθεις όταν πεινάς.
Υψηλά επίπεδα στρες

Η χαμηλή πρόσληψη θερμίδων έχει αποδειχτεί ότι αυξάνει την παραγωγή κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες που συνδέεται με την πείνα και το αυξημένο κοιλιακό λίπος. Τα επίπεδα του σακχάρου σου μειώνονται όταν πεινάς, πράγμα που κάνει την κορτιζόλη και την αδρεναλίνη να ανεβαίνουν κατακόρυφα.

απο το bovary

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.

Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *