Σάββατο 21 Ιουνίου 2014

Septicflesh: Γιατί το μέταλ είναι το καλύτερο εξαγώγιμο "προϊόν" μας

Οι Septicflesh μιλούν για το νέο τους άλμπουμ, για τις επόμενες περιοδείες τους αλλά και για το πώς κατάφεραν να κάνουν επιτυχία εκτός συνόρων (Pics+Vids)



Οι Septicflesh είναι μια από τις ελάχιστες ελληνικές μπάντες που κατάφεραν να κάνουν "όνομα" στο εξωτερικό, με την ουσιαστική έννοια του όρου. Με σκληρή δουλειά, με το κεφάλι κάτω και με πίστη στο όραμα τους.
9 άλμπουμ στο ενεργητικό τους μέχρι σήμερα, αναρίθμητες συναυλίες και συνεχόμενες παγκόσμιες περιοδείες, 4 μέλη, 2 δημιουργικές περίοδοι, μία παύση, μία επανένωση, 24 χρόνια καριέρας και ένα νέο άλμπουμ που αναμένεται να κάνει ακόμα ένα "μπαμ" εντός και εκτός συνόρων.
Το να είσαι headliner σε μεγάλα μέταλ φεστιβάλ εν έτει 2014, δεν είναι και μικρό πράγμα. Το να ηχογραφείς μαζί με τη χορωδία της Πράγας, μία από τις καλύτερες στον πλανήτη, δεν είναι καθόλου αμελητέο επίσης.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής, μιλήσαμε με τον Χρήστο Αντωνίου από τους Septicflesh για τα επόμενα πλάνα της μπάντας αλλά και για τον νέο δίσκο τους, τον "Τιτάνα" τους, ή αλλιώς, το Titan.
Το νέο άλμπουμ κυκλοφόρησε χθες 20 Ιουνίου στην Ευρώπη και σε λίγες ημέρες έχει προγραμματισθεί να κυκλοφορήσει στην Αμερική.

Το Who is Who
Ας κάνουμε όμως μια μικρή αναδρομή - παρουσίαση της μπάντας.
Οι Septicflesh σχηματίστηκαν στην Αθήνα, το Μάρτιο του 1990 από το Σωτήρη Βαγενά (κιθάρα), Σπύρο Αντωνίου (μπάσο και φωνητικά) και το Χρήστο Αντωνίου (κιθάρες), και γρήγορα κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο EP, "Temple of the Lost Race" το Δεκέμβριο του 1991. Η μπάντα ηχογράφησε το πρώτο full-length album τους "Mystic Places of Dawn", τον Απρίλιο του 1994 στο στούντιο Storm με την συμπαραγωγή του Magus Wampyr Daoloth (ο οποίος στο παρελθόν ήταν στα πλήκτρα των Rotting Christ).
Από το σχηματισμό της μπάντας το 1991 μέχρι το 1997, το line-up ήταν σταθερό, αλλά στο "The Ophidian Wheel" (1997) και "A Fallen Temple" (1998) προστέθηκε στα γυναικεία φωνητικά η Ναταλία Ρασούλη.
Το συγκρότημα χωρίζει τον Οκτώβριο του 2003 και μετά τη διάλυση τα μέλη του κινήθηκαν προς διαφορετικά ή υφιστάμενα σχήματα: Ο Χρήστος Αντωνίου συνέχισε με τους Chaostar, τους οποίους ίδρυσε το 1998, και ο Κατσιώνης έπαιξε κιθάρα για τους Nightfall και πλήκτρα για τους Firewind.
Οι TheDevilWorx σχηματίζονται ένα χρόνο μετά την διάλυση των Septicflesh, και συμμετέχουν ορισμένα μέλη από το αρχικό line-up των Septicflesh. Τον Μάρτιο του 2007, ο κιθαρίστας Σωτήρης Βαγενάς αποκάλυψε τα σχέδιά του για ένα νέο solo project που ονομάζεται Aenaos.

"Στην Ελλάδα έχουμε μια ξενομανία να αντιγράφουμε τα πάντα, να αντιγράφουμε κάτι από έξω. Εμείς δεν κάναμε κάτι τέτοιο. Φιλτράραμε τις επιρροές μας και καταφέραμε να φτιάξουμε ένα δικό μας ηχόχρωμα"

Στις 19 Φεβρουαρίου 2007, οι Septic Flesh ανακοινώνουν μία επανένωση για το ελληνικό Metal Healing Festival που συμμετείχαν οι Orphaned Land, Rage και Aborted, που πραγματοποιήθηκε στις 20 έως 22 Ιουλ. Στις 3 Απριλίου 2007, το Blabbermouth.net ανέφερε ότι το συγκρότημα επανενώθηκε για ένα έβδομο full-length CD , για τη γαλλική δισκογραφική εταιρία Season of Mist. Οι Septic Flesh ολοκλήρωσαν το νέο άλμπουμ, Communion, στο στούδιο Fredman στην Σουηδία το οποίο κυκλοφόρησε τον Απρίλη του 2008. Μέχρι τότε η μπάντα είχε αλλάξει το όνομά της από Septic Flesh στο Septicflesh.

Η επιτυχία εκτός συνόρων
Το "μικρόφωνο", στον Χρήστο Αντωνίου:
Πώς εξηγείτε την επιτυχία σας στο εξωτερικό, την ώρα που εσείς και άλλες μια-δυο μπάντες ακόμα από τη χώρα μας, "γράφετε νούμερα" και εκτός συνόρων;
"Η ελληνική μουσική που ασχολείται με τον αγγλικό στίχο, έχει να δείξει πράγματα κυρίως από τον χώρο του μέταλ τα τελευταία χρόνια, μιλώντας για "καριέρα". Για να μιλήσουμε ειλικρινά, καριέρα έξω δεν έχει κάνει ούτε η Βίσση, ούτε όσα προσπαθούν να μας φυτέψουν στο μυαλό τα media. Έχουν καταφέρει δυο-τρεις μπάντες να κάνουν κάτι στο εξωτερικό. Εμείς ξεκινήσαμε το '90 και εκείνη την εποχή ήταν όλα ρομαντικά, ήμασταν επαναστάτες, θέλαμε να δημιουργήσουμε μέσα από τη μουσική μας. Εκείνο που μας έκανε ξεχωριστούς και μπορέσαμε να κάνουμε κάτι εκτός συνόρων, είναι η ταυτότητα. Αυτό είχαν πάντα και οι Rotting Christ.
Στην Ελλάδα έχουμε μια ξενομανία να αντιγράφουμε τα πάντα, να αντιγράφουμε κάτι από έξω. Εμείς δεν κάναμε κάτι τέτοιο. Φιλτράραμε τις επιρροές μας και καταφέραμε να φτιάξουμε ένα δικό μας ηχόχρωμα. Έτσι κάναμε κάτι έξω, μαζί με τη βοήθεια σαφώς των δισκογραφικών που μας έδωσαν ώθηση και στη συνέχεια παίξαμε μαζί με τεράστιες μπάντες του είδους όπως οι Cradle of Filth, οι Children of Bodom και άλλοι. Όλα αυτά βοήθησαν στο να ακουστεί η φωνή μας και σε άλλες χώρες και να πετύχουμε εν τέλει κάτι".


Η μεγάλη "έξοδος"
"Η μπάντα χωρίζεται σε 2 περιόδους. Από το '90 μέχρι το 2002 όταν και κάναμε παύση και από το 2008 και μετά. Μέχρι το 2002 η εταιρεία μας είχε κάνει όνομα στον χώρο του Underground. H "έξοδος" όμως έγινε με το άλμπουμ μας "Communion", όταν και για πρώτη φορά χρησιμοποιήσαμε ορχήστρα. Κάτι που ιντρίγκαρε το κοινό. Βγάλαμε όμως και τρία καλά άλμπουμ. Δεν φτάνει μόνο να περιοδεύεις, πρέπει να έχεις και καλό υλικό. Με δουλειά, σκληρή δουλειά βγάλαμε αυτά τα άλμπουμ και στη δεύτερη περίοδο τα πράγματα πήγαν πολύ καλά. Τότε βρήκαμε μάνατζερ και πλέον όλα έχουν μπει σε μια σειρά, όλα έχουν δρομολογηθεί. Επίσης, ποτέ δεν είδαμε την μπάντα σαν δουλειά. Αν το δεις έτσι, θα είσαι σαν δημόσιος υπάλληλος και ο ακροατής θα σε καταλάβει".

Το νέο άλμπουμ
"Περίπου στις 15 Σεπτεμβρίου μπήκαμε στο studio μας το Deva soundz και αρχίσαμε να ηχογραφούμε. Παράλληλα με αυτό εγώ δουλεύω τις ενορχηστρώσεις. Τα παιδιά συνέχισαν να δουλεύουν εδώ και εγώ πήγα στην Πράγα για να συναντήσω την ορχήστρα και να δουλέψω μαζί τους. Όλη αυτή η διαδικασία παίρνει περίπου 3 μήνες. Μετά δώσαμε το υλικό στον Logan Mader που έχει κάνει και την παραγωγή για τους Cavalera Conspiracy, Machine Head και άλλους και έκανε τη μείξη για τον δίσκο μας. Αυτό πήρε άλλους τρεις μήνες. Μιλάμε για εξάμηνο ηχογράφησης και μείξης".

Η FILM harmonic Orchestra της Πράγας
"Η συνεργασία με την FILM harmonic Orchestra που αποτελείται από τους καλύτερους μουσικούς της Πράγας, προέκυψε μετά από δική μου έρευνα το 2008, ψάχνοντας να βρω το καλύτερο υλικό για το αποτέλεσμα που περίμενα. Μιλάμε για απίστευτους μουσικούς με φοβερή οργάνωση. Με αυτούς έχουν κάνει όλες τις δουλειές με όλες μου τις μπάντες, τους Septicflesh, τους Chaostar, δεν έχω λόγο να πάω αλλού".


Παίζοντας "μέταλ-κλασική" μουσική
Η κλασική μουσική αποτελεί τη βάση και για τη δική σας μουσική;
"Βέβαια. Όλος αυτός ο κόσμος των Septicflesh δεν θα ήταν ο ίδιος αν δεν είχαμε σπουδάσει. Μουσική, καλές τέχνες. Για να ενορχηστρώσεις πρέπει να έχεις σπουδάσει. Φτιάχνουμε τα πάντα μόνοι μας, τα εξώφυλλα, τα πάντα, σε συνεργασία με την ορχήστρα χωρίς καμία παρέμβαση από κανέναν. Υπεύθυνοι για τη μουσική και για τη χρήση της ορχήστρας είμαστε εμείς αποκλειστικά. Χρησιμοποιούμε την ορχήστρα σαν template, αλλά και για να δώσουμε χρώμα, κάτι πιο "απόκοσμο".

Ο απόκοσμος κόσμος των Septicflesh
Ποιες είναι οι επιρροές σας για να χτίσετε τον κόσμο των Septic Flesh;
"Οι στίχοι είναι του Σωτήρη του Βαγενά. Οι επιρροές μας είναι η αρχαία ιστορία και μυθολογία, της Ελλάδας και όχι μόνο και οι στίχοι του Σωτήρη αλλά και το artwork του Σπύρου Αντωνίου "δένουν" με όλο αυτό. Έχουμε όλοι παρόμοιες επιρροές σχετικά και γι' αυτό βγαίνει και το αποτέλεσμα που δίνουμε προς τα έξω. Όλα είναι επιμελημένα με προσεκτικό τρόπο. Πίσω από τους στίχους του Σωτήρη υπάρχουν κρυφά μηνύματα. Δεν πετάμε ένα "Σατανάς" και τελείωσε. Δεν πάμε να εκμεταλλευτούμε εμπορικά τίποτα, θα ήταν εύκολο να επικαλούμαστε τον Σατανά, είναι παρωχημένο πια όλο αυτό. Βασικά δεν έχουμε χρησιμοποιήσει ποτέ τη λέξη "Satan" σε τραγούδι μας, είναι τελείως απλοϊκό όλο αυτό, δεν μας αφορά. Υπάρχουν και μηνύματα που αφορούν το τώρα και την επικαιρότητα, αλλά όχι πάρα πολλά. Τα περισσότερα είναι μεταφυσικά".

"Για να μιλήσουμε ειλικρινά, καριέρα έξω δεν έχει κάνει ούτε η Βίσση, ούτε όσα προσπαθούν να μας φυτέψουν στο μυαλό τα media. Έχουν καταφέρει δυο-τρεις μπάντες να κάνουν κάτι στο εξωτερικό. Εμείς ξεκινήσαμε το '90 και εκείνη την εποχή ήταν όλα ρομαντικά"

Η παιδική ορχήστρα
"Στο Titan θέλαμε να κάνουμε ένα βήμα μπροστά σε ότι αφορά τον ήχο μας. Και έτσι σκέφτηκα να χρησιμοποιήσουμε μια παιδική χορωδία γιατί με αυτή μπορείς να δημιουργήσεις πολλά χρώματα. Μπορείς να είσαι είτε ειρωνικός, είτε αθώος. Και μας έδωσε πάρα πολύ αυτή η κίνηση. Η ηχογράφηση της ορχήστρας να πούμε ότι έγινε ξεχωριστά, μιας και είναι πολύ μεγάλη. Υπάρχουν 60 έγχορδα που γράφεται ανά ομάδες, και από άποψη χώρου δεν μπορούν να παίζουν όλη μαζί. Έτσι έχουμε και καλύτερη πρόσβαση στη μείξη".

Progressive or not
Γιατί λένε ότι παίζετε "Progressive";
"Κοίταξε, εμείς δεν είμαστε οι Dream Theater. Αυτό που δημιουργεί την πολυπλοκότητα των Septic Flesh είναι η ορχήστρα. Και γι' αυτό οι κριτικοί λένε ότι είμαστε πιο "Progressive". Δεν είμαστε κάτι το εξεζητημένο στα όργανα μας, αλλά η ορχήστρα κάνει τη διαφορά. Μας ρωτάνε αν χρειάζεται κάποιος να έχει σπουδάσει για να ακούσει τη μουσική μας. Δεν ισχύει κάτι τέτοιο φυσικά. Εμείς παίζουμε μέταλ μουσική. Έχουμε μεγάλη διαφορά από τη μουσική του Ξενάκη. Θέλουμε να μεταδώσουμε ενέργεια, να κάνουμε τον ακροατή να ταξιδέψει και να ονειρευτεί με τη μουσική μας. Όχι να τον κάνουμε να ψάχνει να βρει το μέτρο και τη δομή".

Μιλώντας για επιρροές
"Στις αρχές της μπάντας ήμουν 15. Άκουγα Celtic Frost, Morbid Death, Iron Maiden. To καλό είναι ότι η σύνθεση μας δεν άλλαξε ποτέ. Από εκείνη την εποχή ακούγαμε τα ίδια πράγματα. Όπως είπα όμως φιλτράραμε καλά τις επιρροές μας και βάλαμε το δικό μας ηχόχρωμα. Δεν θέλαμε να ακουγόμαστε όπως οι Maiden. Αυτό με τα χρόνια άλλαξε, δεν μπορώ να ακούω πια τα ίδια παρότι τα σέβομαι και καθόρισαν τη μουσική μου. Τώρα ακούω άλλα πράγματα. Όταν στα 17 μου άκουσα για πρώτη φορά την "Τελετή της Άνοιξης" του Ιγκόρ Στραβίνσκι, τότε είπα για πρώτη φορά στη ζωή μου ότι θέλω να γίνω συνθέτης. Το συγκεκριμένο έργο έπαιξε τεράστιο ρόλο για μένα, καθώς και τα soundtracks που μπήκαν και αυτά στη ζωή μου. Κυρίως τα καινούργια άλμπουμ, όπως τα soundtracks του Batman και του Δράκουλα. Ωριμάζουμε, αλλάζουμε ακούσματα.

"Επίσης, ποτέ δεν είδαμε την μπάντα σαν δουλειά. Αν το δεις έτσι, θα είσαι σαν δημόσιος υπάλληλος και ο ακροατής θα σε καταλάβει"

Δεν ακούω πια πάρα πολύ μέταλ. Από νέα πράγματα και από μπάντες που έχουμε περιοδεύσει και μαζί, έχω ξεχωρίσει τους Fleshgod Apocalypse που συνεχίζει τη σχολή της συμφωνικής technical μπάντας. Πλέον ακούω ας πούμε περισσότερο Dead Can Dance, Diamanda Galas, Ethnic μουσική, ακούω πολλά διαφορετικά μεταξύ τους είδη. Είναι καλό να ανανεώνει κανείς τα ακούσματα του και το μουσικό του λεξιλόγιο. Πρέπει να ακούς. Το παν είναι αυτό, κάτι που μου έλεγε και ο δάσκαλος μου. Δεν γίνεται βέβαια να ακούς Ξενάκη και μετά Γαρμπή και όσα υποστηρίζει το σύστημα που μας θεωρεί απόκληρους. Στην Ελλάδα κανείς δεν μας έχει βοηθήσει ποτέ. Αν πας στη Σουηδία το κράτος σου έχει δέκα στούντιο τσάμπα για να μπεις να παίξεις. Είμαστε πολύ πίσω και εδώ που φτάσαμε, έχουν να φτιάξουν άλλα, που να ασχοληθούν με την τέχνη. Επίσης, ζήτημα να έχω ακούσει τραγούδι Septicflesh στο ραδιόφωνο. Ξαναλέω, ποτέ δεν μας βοήθησε κανείς σε τίποτα. Ακόμα και τις επαφές με το εξωτερικό, μόνοι μας την κάναμε και τον καιρό που δεν κυριαρχούσε το Ίντερνετ".



Παίζοντας μέταλ στον κόσμο του διαδικτύου
Σας έχει βοηθήσει το Ίντερνετ;
"Το Ίντερνετ έχει και τα καλά του, έχει και τα κακά του. Είναι δεδομένο ότι μας έχει βοηθήσει. Το βλέπεις αυτό όταν ξαφνικά μαθαίνεις ότι σε ακούνε άνθρωποι από τη Νότια Αφρική και από κάθε γωνιά του κόσμου. Από την άλλη, κάποιες εταιρείες εκμεταλλεύονται το διαδίκτυο και αντί να υποστηρίξουν οικονομικά τον καλλιτέχνη προσπαθούν να κερδίσουν όσα περισσότερα μπορούν. Οι εταιρείες πρέπει να βρουν έναν άλλο τρόπο, δεν καταλαβαίνω γιατί ακόμα να ανεβαίνει στα ύψη η τελική τιμή του cd. Το παράνομο downloading είναι ένα θέμα, αλλά από την άλλη ο ακροατής μας έχει πολλές επιλογές λόγω artwork που είναι απολύτως προσεγμένο. Δεν πάμε σε απλές κυκλοφορίες, αν είναι να μην κυκλοφορούσαμε καθόλου άλμπουμ αν κάναμε κάτι διαφορετικό".

Τα σημεία-σταθμοί
Υπάρχει κάποια στιγμή που μπορείς να απομονώσεις μέσα από την πολυετή καριέρα σας;
"Δύο στιγμές θυμάμαι. Την πρώτη φορά που μέσα στο στούντιο άκουσα τα κομμάτια μας παιγμένα από ορχήστρα. Ένοιωσα ότι οι κόποι μας βρίσκουν επιτέλους αντίκρυσμα. Και το 2008 σε συναυλία μας στο Μόντρεαλ, όταν παίξαμε μαζί με τους Cradle of Filth και τους Satyricon και κερδίσαμε 2.500 ανθρώπους που ήταν εκεί. Το συναίσθημα ήταν καταπληκτικό".
Μέσα στη δύνη των παγκοσμίων περιοδειών και των συναυλιών, φοβήθηκες ποτέ ότι μπορεί να "ψωνιστείς" με όσα γίνονται;
"Εντάξει είμαστε αναγνωρίσιμοι μέσα σε λογικά πλαίσια. Κάνουμε την καριέρα μας, παίζουμε το μέταλ μας και το χαιρόμαστε. Δεν είμαστε ούτε οι Metallica, ούτε οι Led Zeppelin, ούτε οι Rolling Stones. Όχι, ποτέ δεν φοβήθηκα κάτι τέτοιο".




Που οδεύει η μέταλ
Τελικά, εν έτει 2014, το μέταλ αλλάζει;
"Η τέχνη έχει υπερκορρεστεί. Το μέταλ όμως πάντα θα υπάρχει, απλά θα βγαίνουν νέες κατηγορίες. Δεν βλέπω να "πεθαίνει", να σβήνει. Τώρα έχει τερματίσει η φάση, δεν βγαίνουν πολλά καινούργια πράγματα στη μουσική. Από την άλλη είναι τόσο μεγάλος ο όγκος πληροφορίας που λαμβάνεις, που χάνεσαι, τρελαίνεσαι. Όπως είπα όμως, το μέταλ θα ζήσει, θα μετεξελιχθεί". 

Επόμενοι στόχοι της μπάντας
"Δεν έχουμε κανένα όριο. Όταν στην πρώτη περίοδο μας, λέγαμε θα πάμε να παίξουμε σε αρένες, θα κάνουμε μεγάλα πράγματα, δεν έβγαινε. Στη δεύτερη περίοδο με το κεφάλι κάτω και σκληρή δουλειά, καταλάβαμε ότι έτσι όλα μπορούν να έρθουν. Μόλις είχαμε πρόταση να παίξουμε σε φεστιβάλ μέσα στο καλοκαίρι στη Νότια Αφρική headliners τη μία μέρα, ενώ την άλλη παίζουν οι Machine Head. Παίζουμε headliners στο τρίτο stage του Hellfest.
Πλέον δεν έχουμε όρια, τα πάντα είναι πιθανά. Και να αναφέρουμε ότι παίζουμε στις 2 Αυγούστου στην Καλαμάτα και έχουμε μέχρι τον Οκτώβρη δύο περιοδείες στην Αμερική. Περισσότερα πράγματα στην Ελλάδα και στην Αθήνα θα γίνουν από τέλη Οκτώβρη και μετά".

Μέταλ κρουαζιέρα θα σε πάω
Οι Septicflesh έχουν παίξει και σε... κρουαζιέρα. Πρόκειται για το ετήσιο 70000Tons Of Metal που φέτος έλαβε χώρα στην Καραιβική. Μαζί τους έπαιξαν οι Symphony X, Death Angel, Soilwork, Dark Tranquility και οι Overkill.

Σύνθεση Δίσκου: 

Seth Siro Anton: bass & vocals
Christos Antoniou: guitar & orchestral arrangements
Sotiris Anunnaki V: guitar & clean vocals
Fotis Benardo: drums & percussion  


πηγη: news247

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.

Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *