Ο Άγιος Δημήτριος στο Αετοχώρι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Η Ιερά Μονή Αρχαγγέλου Μιχαήλ

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Ο Άγιος Δημήτριος στην Ξιφιανή

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Το λαογραφικό μουσείο στο Λουτράκι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Ο Άγιος Ιωάννης στο Λουτράκι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Το μουσείο Φυσικής Ιστορίας στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Παρασκευή, 31 Μαρτίου 2017

FLORENCE: ΦΑΛΤΣΟ ΣΟΠΡΑΝΟ (2016) από την Κινηματογραφική Λέσχη Έδεσσας



ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ

Ο Φ.Σ. Έδεσσας «Μέγας Αλέξανδρος» (Κινηματογραφική Λέσχη), με την υποστήριξη της  ΔΗ.ΚΕ.ΔΕ. την Δευτέρα 3 Απριλίου 2017 και ώρα 21:00, στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Έδεσσας (αίθουσα προβολών) θα προβάλλουν την ταινία:

FLORENCE:ΦΑΛΤΣΟ ΣΟΠΡΑΝΟ (2016)

Σκηνοθεσία: Stephen Frears
Ηθοποιοί: Meryl Streep, Hugh Grant, Simon Helberg
Διάρκεια: 110 λεπτά
Είδος ταινίας:  Βιογραφική

Η υπόθεση της ταινίας:

Γεννημένη το 1868, η Φλοράνς Φόστερ Τζένκινς ήταν μια αποκάλυψη στο πιάνο, με αποκορύφωμα το ότι έπαιζε μικρή μέσα στον Λευκό Οίκο. Ζώντας με τη μητέρα της στη Νέα Υόρκη, ξεκίνησε να ζει το όνειρο της ως τραγουδίστρια όπερας, παρότι ήταν ολοφάνερο ότι σε αυτό τον τομέα δεν είχε το παραμικρό ταλέντο. Ερωτεύτηκε τον Σεντ Κλερ Μπέιφιλντ, ένας βρετανό σαιξπηρικό ηθοποιό, που αργότερα έγινε ο ατζέντης της και σύζυγος της. 

Αφιέρωμα: Το κτίριο - σύμβολο των Παρισίων, ο Πύργος του Άιφελ

Το κτίριο - σύμβολο των Παρισίων κι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα κτίρια του κόσμου. Αποτελεί πόλο έλξης για εκατομμύρια τουρίστες που το επισκέπτονται κάθε χρόνο (7 εκατομμύρια το 2011) και πηγή σημαντικών εσόδων για την πρωτεύουσα της Γαλλίας. Πρόκειται για ένα μεταλλικό πύργο που βρίσκεται στο Πεδίο του Άρεως και κατασκευάστηκε το 1889 από τον γάλλο μηχανικό Γκιστάβ Άιφελ (1823 - 1923), από τον οποίο πήρε και το όνομά του: Πύργος του Άιφελ (La Tour Eiffel στα γαλλικά).

Οι αλματώδεις εξελίξεις της τεχνολογίας κατά τον 19ο αιώνα είχαν εξάψει τη φαντασία των μηχανικών. Η ιδέα για την κατασκευή ενός πύργου ύψους 300 μέτρων πρωτοεμφανίστηκε το 1833 στην Αγγλία, επανεξετάστηκε γύρω στα 1874 στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και στις δύο περιπτώσεις τα σχέδια ήταν εντελώς αόριστα και δεν προχώρησαν.


Ο γάλλος μηχανικός Γκιστάβ Άιφελ, που εκείνη την εποχή κατασκεύαζε σιδηροδρομικές γέφυρες με τόξα πάνω από βαθιά φαράγγια, είχε αφιερωθεί στη μελέτη των μεταλλικών πύργων μεγάλου ύψους για τη στήριξη των γεφυροζευγμάτων. Όταν ολοκλήρωσε τη μελέτη των βάθρων της γέφυρας του Γκαραμπί, δύο από τους πιο στενούς συνεργάτες του, οι μηχανικοί Εμίλ Νουγκιέ και Μορίς Κεσλέν, έριξαν την ιδέα της κατασκευής ενός πύργου ύψους 300 μέτρων.


Το πρώτο σχέδιο συντάχθηκε από τον Κεσλέν στις 6 Ιουνίου 1884 και παρ’ όλο που διέφερε αρκετά από τον μεταγενέστερο δημιούργημα του Άιφελ περιλάμβανε αρκετά από τα βασικά χαρακτηριστικά του. Το 1886 ο Άιφελ επανήλθε στην ιδέα για τον πύργο των 300 μέτρων. Παρουσίασε στον υπουργό Βιομηχανίας και Εμπορίου Εντουάρ Λοκρουά ένα σχέδιο, που εγκρίθηκε στις 12 Ιουνίου 1886.


Η σύμβαση για την κατασκευή του μνημείου υπογράφτηκε στις 8 Ιανουαρίου 1887 και οι εργασίες ξεκίνησαν χωρίς χρονοτριβή, για να προλάβει να είναι έτοιμο την άνοιξη του 1889, όταν θα άνοιγε τις πύλες της η Διεθνής Έκθεση και η Γαλλία θα γιόρταζε την εκατονταετηρίδα της Γαλλικής Επανάστασης. Στις 26 Ιανουαρίου άρχισαν οι εκσκαφές των θεμελίων που ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο του 1887 και αμέσως ξεκίνησε η κατασκευή του μεταλλικού σκελετού που τελείωσε τον Μάρτιο του 1889. Η εγκατάσταση του πύργου άρχισε την 1η Ιουλίου 1887. Ο πρώτος όροφος ολοκληρώθηκε την 1η Απριλίου 1888, ο δεύτερος στις 14 Αυγούστου 1888 και ο τρίτος στις 24 Φεβρουάριου 1889. Κατά τη διάρκεια μιας επίσημης τελετής την 31η Μαρτίου 1889 ο Άιφελ ύψωσε για πρώτη φορά τη γαλλική σημαία στην κορυφή του μνημείου.


Το επιβλητικό μνημείο θα ξάφνιαζε τους επισκέπτες της Διεθνούς Έκθεσης, καθώς ήταν το υψηλότερο κτίριο στο κόσμο και θα κρατούσε τον τίτλο αυτό έως τις 30 Απριλίου 1931, οπότε θα του το αφαιρέσει ο ουρανοξύστης της Κράισλερ στη Νέα Υόρκη (319 μέτρα). Εξακολουθεί, πάντως, να παραμένει το υψηλότερο κτίριο στο Παρίσι.

Ο Πύργος του Άιφελ έχει κατασκευαστεί από σίδηρο και ζυγίζει 7.175 τόννους. Η μελέτη κατασκευής του περιλάμβανε τη σύνταξη περισσότερων από 5.300 σχεδίων που δείχνουν τις λεπτομέρειες των 18.038 διαφορετικών εξαρτημάτων του. Για τη συναρμολόγησή του χρησιμοποιήθηκαν 1.050.846 καρφιά. Έχει σχήμα τετραγωνικής πυραμίδας με κοίλες έδρες και διαθέτει τρεις ορόφους: ο πρώτος βρίσκεται σε ύψος 57,63 μέτρων από την επιφάνεια του εδάφους, ο δεύτερος σε ύψος 115,73 μέτρων και ο τρίτος στα 276,13 μέτρα.

Ο τελευταίος αυτός όροφος φέρει τον τρούλο που αποτελεί το επιστέγασμά του, καθώς κι ένα φάρο εγκατεστημένο το 1889 σε ύψος 300,51 μέτρων. Το ύψος αυτό αυξήθηκε στα 320,755 μέτρα από την εποχή της εγκατάστασης ραδιοτηλεοπτικής κεραίας (1959) και σήμερα φθάνει τα 324 μέτρα. Οι υδραυλικοί ανελκυστήρες που υπάρχουν στον πύργο επιτρέπουν την άνοδο των επισκεπτών στους διαφόρους ορόφους. 
 
 
 
 
 απο το sansimera.gr
 

Γιάννης Σηφάκης - Πλήρης απαλλαγή από τα πανωτόκια με τον εξωδικαστικό συμβιβασμό και για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς και αγρότες

Η ανακοίνωση του υφυπουργού Βασίλη Κόκκαλη για τη σύσκεψη αναφέρει τα εξής:

Με πρωτοβουλία του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Βασίλη Kόκκαλη πραγματοποιήθηκε σύσκεψη σήμερα στο ΥπΑΑΤ με βασικό θέμα συζήτησης τα αγροτικά δάνεια που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό της υπό ειδική εκκαθάριση ΑΕ, PQH.

Ειδικότερα, η συζήτηση επικεντρώθηκε στη ρύθμιση των δανείων των αγροτών και των αγροτικών συνεταιρισμών, καθώς και των εταιρειών με σκοπό την εμπορία γεωργικών προϊόντων της πρώην ΑΤΕ bank, των οποίων η διαχείριση διενεργείται από την Ενιαία Ειδική Εκκαθάριση Α.Ε, PQH.

Πιο συγκεκριμένα, έγινε αποδεκτό το αίτημα να υπαχθούν στις ρυθμίσεις του νέου νόμου και τα κόκκινα αγροτικά δάνεια. Πράγματι έγινε αποσαφήνιση των διατάξεων και των φυσικών προσώπων που δύνανται να υπαχθούν στη ρύθμιση του σχεδίου νόμου που κατατέθηκε από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, με τίτλο «ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΟΦΕΙΛΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ». Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, οι αγρότες δύνανται να αιτηθούν την υπαγωγή τους στην εξώδικη ρύθμιση των χρεών τους με βασική προϋπόθεση την εμπορική ιδιότητα.

Στο πλαίσιο δε του μηχανισμού ρύθμισης, θα μπορέσουν να εντάξουν οι οφειλέτες τις απαιτήσεις από ασφαλιστικά ταμεία, από πιστωτικά ιδρύματα και τις απαιτήσεις που βρίσκονται στην υπό εκκαθάριση ΑΤΕ. Σημαντική επίσης εξέλιξη είναι πως θα εφαρμόζεται και για τους αγρότες -οφειλέτες στην Ειδική Εκκαθάριση ο Κώδικας Δεοντολογίας, το οποίο πρακτικά σημαίνει πως παρέχεται δυνατότητα ευνοϊκότερης ρύθμισης και κατά περίπτωση διαγραφή κεφαλαίου οφειλής.

Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βασίλης Κόκκαλης δήλωσε μετά το πέρας της σύσκεψης: «Έγινε μια καλή αρχή για την ρύθμιση των κόκκινων αγροτικών δανείων. Η βούληση του ΥΠΑΑΤ είναι η ανακούφιση χιλιάδων αγροτών – κτηνοτρόφων. Το αμέσως επόμενο διάστημα θα εξετάσουμε τα δάνεια τα οποία τελούν υπό την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου».

Στην σύσκεψη συμμετείχαν μεταξύ άλλων οι κ.κ. Σταύρος Αραχωβίτης, βουλευτής του Ν. Λακωνίας, Φώτης Κουρμούσης , Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Μάκης Ολυμπίτης, Σύμβουλος Πρωθυπουργού, Μητρόπουλος, Δ/νων Σύμβουλος PQH, Γεώργιος Χριστοφόρου, Γενικός Διευθυντής Χαρτοφυλακίων, Πέτρος Σελέκος, Διευθυντής Νομικών Υπηρεσιών, Λευτέρης Κατσουλιέρης, Διευθυντής Επιχειρηματικού Χαρτοφυλακίου, Μάνος Φουντουλάκης, Ενεργών Διευθυντής Λιανικού Χαρτοφυλακίου, Γεώργιος Πάσχας, Επικεφαλής PQH και ο Μιχάλης Σταγάκης, Επιθεωρητής Τμήματος Εκκαθάρισης-Υπεύθυνος για τα Αγροτικά Δάνεια.



Η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών για το σχέδιο νόμου Εξωδικαστικός Μηχανισμός

Ο υπουργός, Δημήτρης Παπαδημητρίου δήλωσε σχετικά σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας:

«Μετά από διαβούλευση με τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς και την κοινωνία και την ενσωμάτωση σημαντικού μέρους των υποβαλλόμενων προτάσεων, το σχέδιο νόμου που καταθέτουμε προς ψήφιση στη Βουλή αποτελεί ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο που θα δίνει τη δυνατότητα σε βιώσιμες επιχειρήσεις να ρυθμίσουν συνολικές οφειλές τόσο προς τον ιδιωτικό τομέα όσο και προς το Δημόσιο.

Στόχος είναι να δοθεί η ευκαιρία σε δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις - όχι μόνο μεγάλες, αλλά κυρίως πολύ μικρές, μικρές, μικρομεσαίες και ατομικές επιχειρήσεις, που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση- να συνεχίσουν τη λειτουργία τους, σε νέες στέρεες και βιώσιμες βάσεις διασφαλίζοντας παράλληλα χιλιάδες θέσεις εργασίας. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της νέας Αναπτυξιακής Στρατηγικής που χαράσσει η κυβέρνηση, κεντρικό κομμάτι της οποίας είναι η στήριξη της υγιούς, δυναμικής και καινοτόμου επιχειρηματικότητας που μπορεί να δώσει ουσιαστική ώθηση στην ελληνική οικονομία».

Μεταξύ άλλων, το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου:

- Διαμορφώνει για πρώτη φορά ολιστικό εξωδικαστικό πλαίσιο, που δίνει την ευκαιρία σε μια υπερχρεωμένη αλλά βιώσιμη επιχείρηση να συγκεντρώσει όλους τους πιστωτές της προκειμένου να ρυθμίσει όλα τα χρέη της προς αυτούς, δηλαδή, τράπεζες, εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία και προμηθευτές, βάσει ενός ορθολογικού σχεδίου αναδιάρθρωσης.

-Φέρνει στο επίκεντρο της διαδικασίας τον οφειλέτη, καθώς αυτός είναι που εκκινεί τη διαδικασία, αλλά και εγκρίνει τελικά το σχέδιο αναδιάρθρωσης, μέσα από μία συντονισμένη και οργανωμένη σε συγκεκριμένο πλαίσιο διαπραγμάτευση με τους πιστωτές του.

-Δίνει τη δυνατότητα ένταξης όλων των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτου μεγέθους, περιλαμβανομένων και των ατομικών, με συνολικές οφειλές (έως 31/12/16) από 20.000 ευρώ και άνω.

- Η διαδικασία μπορεί να ξεκινήσει ακόμα και εάν εκδηλώσει ενδιαφέρον το 50% των πιστωτών της επιχείρησης.

- Παρέχει τη δυνατότητα ένταξης και στις πλέον υπερχρεωμένες επιχειρήσεις υπό τη μοναδική προϋπόθεση ότι καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα σε μια μόνο χρήση κατά την τελευταία τριετία.

-Προσφέρει την ευκαιρία ρύθμισης προσαρμοσμένης στις ανάγκες της επιχείρησης και της πραγματικής ικανότητας εξυπηρέτησης των οφειλών της που μπορεί να περιλαμβάνει γενναίες μειώσεις επιτοκίων, επιμηκύνσεις περιόδου αποπληρωμής έως και διαγραφές οφειλών.

-Προβλέπει τη δυνατότητα του οφειλέτη να ρυθμίσει τα χρέη του προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία μέχρι και σε 120 μηνιαίες δόσεις (διάστημα 10 ετών), με ελάχιστη καταβολή 50 ευρώ.

-Διευκολύνεται η συμφωνία με τη συναίνεση της πλειοψηφίας (60%) των συμμετεχόντων πιστωτών, η οποία επιβάλλεται στην μειοψηφία.

-Δίνει απόλυτη προστασία στους μικρούς πιστωτές, οι οποίοι μπορούν να διεκδικήσουν στο ακέραιο το σύνολο των απαιτήσεών τους.

-Η διαδικασία θα υλοποιείται στην πράξη από ειδικό πληροφοριακό σύστημα, το οποίο θα διενεργεί ηλεκτρονικά όλη τη διαδικασία, βήμα – βήμα, μειώνοντας το διαχειριστικό κόστος και χρόνο τόσο για τους πιστωτές όσο και για τον οφειλέτη.

ZERO (THIS IS OUR YOUTH) του KENNETH LONERGAN στο Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο Αριδαίας



opsis politismou

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ZERO
(THIS IS OUR YOUTH)   του KENNETH LONERGAN

Απόδοση - Σκηνοθεσία
Γιώργος  Βάλαρης

Πρωταγωνιστούν :
Παναγιώτης Μπουγιούρης, Παναγιώτης Καρμάτης, Κατερίνα Δημητρόγλου

Το Σάββατο 1ηΑπριλίου,
στο  Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο


Πόσο χαμένη μπορεί να είναι η νέα γενιά, χωρίς αγάπη και ιδανικά σε μια ισοπεδωμένη καπιταλιστική κοινωνία? Πόσο τα ναρκωτικά ελοχεύουν κινδύνους για τους σημερινούς νέους  και τελικά πόσο μεγάλη είναι η δύναμη της ελπίδας και της ζωής;

Το  νεανικό εμβληματικό έργο, «This is our youth» του διακεκριμένου συγγραφέα και σεναριογράφου μεγάλων επιτυχιών του Χόλλυγουντ, Kenneth Lonergan, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα  στο θέατρο ΧΥΤΗΡΙΟ για λίγες μόνο παραστάσεις, μετά την επιτυχημένη πορεία του  σε west end και Broadway, σε απόδοση και σκηνοθεσία Γιώργου Βάλαρη. Το έργο αφορά στη νέα γενιά που μηδενίζει, αμφισβητεί,  χάνεται πολλές φορές στον κυκεώνα των ναρκωτικών ψάχνοντας εκεί νόημα και διέξοδο, αλλά δεν παύει τελικά να ελπίζει, γιατί ο θάνατος καραδοκεί και όλα τα όνειρα μπορούν να γίνουν στάχτη σε μια στιγμή. Ο συγγραφέας μπαίνει βαθιά στη ψυχοσύνθεση των σημερινών νέων και παρακολουθεί βήμα- βήμα τις αντιδράσεις τους, τα προβλήματά τους και τις ανησυχίες τους καταγράφοντας τον κόσμο των ναρκωτικών, του εφήμερου σεξ και τη μηδενιστική διάθεση μέρους της νέας γενιάς που έχει μεγαλώσει χωρίς αγάπη και στόχους από το οικογενειακό τους περιβάλλον, δίνοντας τελικά ένα μήνυμα για τη ζωή και σε ένα καλύτερο μέλλον!

Περίληψη
Το έργο τοποθετείται στο διαμέρισμα του Ντένις Ζίγκλερ στο Μανχάταν, ενός  χαμένου νέου στα ναρκωτικά, στο εφήμερο σεξ και το εμπόριο, όταν ο νεαρός και ντροπαλός φίλος του Γουόρεν τον επισκέπτεται με κλεμμένα χρήματα από το σπίτι του πατέρα του και του ζητά να τον φιλοξενήσει εκεί προσωρινά, προσφέροντάς του  χρήματα για να διασκεδάσουν με ναρκωτικά και να προσεγγίσει τη Τζέσικα, μια νέα κοπέλα που ο Γουόρεν θέλει να κατακτήσει με την νεανική του αφέλεια και αθωότητα. Όλα ανατρέπονται, η καθημερινότητα τους και η φαινομενική ισορροπία τους, με το θάνατο φιλικού τους προσώπου από ναρκωτικά. Εκεί έρχονται για πρώτη φορά αντιμέτωποι με το θάνατο, κλονίζονται και αναθεωρούν.


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Κείμενο: Kenneth Lonergan
Απόδοση-Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Βάλαρης  
Σκηνικά: Ντίνος Λέλος
Κοστούμια: Αλέξης Φούκος
Φωτισμοί:  Λοίζος Λοίζου
Φωτογραφίες: Θωμάς Χρυσοχοίδης
Γραφιστικά: Ρούλα Δανιήλ
Παραγωγή: Γιώργος Βάλαρης- Θέατρο Χυτήριο




Παραστάση: Σάββατο 1 Απριλίου, ώρα 21.00
Εισιτήρια: 13 ευρώ γενική είσοδος & 10 ευρώ φοιτητικό – ανέργων
Προπώληση εισιτηρίων: Βιβλιοπωλείο Συμβολή,  Τ. 2384028120
Πληροφορίες – Κρατήσεις: Αρβανιτίδου Χρύσα, Τ. 2310257218, 6945123653

Χαρίζουν χαμόγελα ανακούφισης στα άρρωστα παιδιά


Η σπάνια περίπτωση ασθένειας κοριτσιού από την Υδραία Πέλλας

Το συγκλονιστικό γράμμα 16χρονου προς τους μπαμπάδες: "Ο γιος σου δεν είναι ο Μέσι"

Διαβάστε το συγκλονιστικό γράμμα ενός 16χρονου Ισπανού τερματοφύλακα προς όλους τους γονείς που προσπαθούν να κάνουν με το ζόρι τα παιδιά τους "νέους Μέσι" ακόμη κι αν δεν έχουν αυτήν την προοπτική.

Την ώρα που στην Ισπανία τα περιστατικά βίας και συμπλοκών σε ματς μικρότερων ηλικιακών κατηγοριών με εμπλοκή και γονέων διαδέχονται το ένα το άλλο, ο 16χρονος γκολκίπερ των Γιάνος, Χουάν Χουνκέρα, κάνει τη διαφορά στέλνοντας γράμμα σε όλους τους πατεράδες. Σε αυτό το γράμμα ο Χουνκέρα ξεκαθαρίζει ότι τα παιδιά πρέπει να "απογαλακτιστούν" από τη "μεγάλη ιδέα" των γονέων τους, ότι θα γίνουν, δηλαδή, "νέοι Μέσι".
Μεταξύ άλλων, τονίζεται ότι τα παιδιά αφομοιώνουν ασυναίσθητα τις συμπεριφορές των γονιών τους, καθώς αυτοί είναι τα πρότυπά τους. Τι θα κάνουν τα παιδιά όταν βλέπουν τον πατέρα τους να επιτίθεται στο διαιτητή; Δεν θα κάνουν το ίδιο όταν μεγαλώσουν;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ 16ΧΡΟΝΟΥ:

"Ο γιος σου δεν είναι ο Μέσι. Δεν είναι, γιατί εάν ήταν ο Μέσι, θα ήταν τώρα στην Μπαρτσελόνα και δεν είναι. Είναι στην ομάδα του σχολείου του ή της γειτονιάς του. Προπονείται με τον Πέπε, τον Μπόρχα ή τον Μάρκος (τυχαία ονόματα προπονητών) κι όχι με τον Λουίς Ενρίκε. Αλλά ακόμη κι έτσι, παρά το γεγονός ότι είσαι απογοητευμένος γιατί ο μικρός σου παικταράς δεν θα γίνει ποτέ παίκτης της εθνικής, πιστεύεις ότι είναι ο Μέσι.
Και υπάρχει κάτι χειρότερο. Τον κάνεις να νομίζει ότι είναι. Πηγαίνεις και παρακολουθείς κάθε προπόνησή του, του δείχνεις τι πρέπει να κάνει, πώς πρέπει να κινηθεί, με ποιον τρόπο πρέπει να κλωτσήσει την μπάλα.
Φωνάζεις δυνατά από την εξέδρα, την ώρα που ο "μικρός Μέσι" παίζει ένα άναρχο παιχνίδι. Καθώς ο Πέπε, ο Μπόρχα και ο Μάρκος δεν ξέρουν να τον διδάξουν. Καθώς οι προπονητές του δεν ξέρουν ότι τον "Μέσι σου" θα τον καλέσει η Μπαρτσελόνα κάποια μέρα.
Θα σου πω κάτι. Ίσως αυτοί οι προπονητές, με τους οποίους εσύ θυμώνεις γιατί ο γιος σου δεν παίζει ανάλογα με την ποιότητά του, να έχουν μάθει στον γιο σου κάτι που εσύ ποτέ δεν θα του το μάθεις, γιατί δεν το έχεις. Εσύ δεν έχεις αξίες. Εσύ δεν ξέρεις ότι αυτή η μιάμιση ώρα που ο γιος απολαμβάνει το καλύτερο άθλημα του κόσμου, είναι η καλύτερη στιγμή του στην ημέρα.
Δεν ξέρεις ότι κυνηγώντας την μπάλα σε όλη τη διάρκεια της παιδικής του ηλικίας, δεν έχει καταφέρει να παίξει στη Ρεάλ, αλλά κατάφερε να μάθει να κερδίζει, να χάνει, να εκτιμά και να ξεπερνά. Δεν έχεις σταματήσει να σκέφτεσαι ότι ακόμη κι αν ο γιος σου δεν θα φθάσει στον τελικό του Champions League, θα σηκώσει έναν συμπαίκτη του εάν πέσει ή θα δώσει το χέρι στον διαιτητή στο τέλος κάθε ματς. Δεν ξέρεις τι είναι το ποδόσφαιρο.
Εσύ είσαι το πρότυπο για το μικρό σου αστέρι. Εσύ είσαι κάποιος που θα χαμογελάσει όταν δει αυτό το πλασματάκι να τρέχει με κατεύθυνση προς εσένα για να σου αφιερώσει ένα γκολ. Αλλά τώρα σκέψου, εάν έχεις αυτήν την ικανότητα, τι αισθάνεται ο γιος σου όταν σε βλέπει να τρέχεις στο γήπεδο σαν ζώο για να προσπαθήσεις να πιάσεις τον διαιτητή, ο οποίος κάνει τη δουλειά του. Φαντάσου τα μάτια ενός 12χρονου να βλέπει το πρότυπό του, αυτόν που του έχει μάθει τα πάντα, να του μαθαίνει μια συμπλοκή με τον πατέρα της αντίπαλης ομάδας.
Το χειρότερο δεν είναι τι κάνει ή δεν κάνει ένας "πατέρας" σαν κι εσένα, το χειρότερο είναι ότι ο γιος σου θα μεγαλώσει μαθαίνοντας ότι μπορεί να βρίσει το διαιτητή, τον συμπαίκτη του ή έναν αντίπαλο, ότι μπορεί να χτυπήσει οποιονδήποτε από την άλλη ομάδα, ή να μην έχει σεβασμό προς τον προπονητή.
Και θα φθάσει (ο γιος σου) στις μεγαλύτερες ηλικιακές κατηγορίες διαπράττοντας τις ίδιες βαρβαρότητες, που διέπραξες εσύ εκείνη την ημέρα. Δεν επινοώ τίποτα, είναι κάτι που άνθρωποι σαν κι εσένα βλέπουν κάθε εβδομάδα, σε κάθε κοινότητα της χώρας. Και πολλοί θα εκπλαγούν βλέποντας αυτή τη συμπεριφορά, αλλά εσύ θα του την έχεις επιβάλλει πιστεύοντας ότι ο γιος σου θα γίνει πρωταθλητής κόσμου.
Με ανθρώπους σαν κι εσένα θα γίνει γεμάτη αυτή η πόλη, αυτή η χώρα και αυτό το άθλημα. Κι όλοι εσάς πρέπει να ντρέπεστε που τα παιδιά σας θα έρχονται και θα σας λένε, μπαμπά με τιμώρησαν για εσένα. Το έχω δει στα videos, στα 16 μου χρόνια έχω δει στα γήπεδα, περισσότερα από όσα μπορείς να φανταστείς και σου ζητώ να μάθεις στο γιο σου να απολαμβάνει το άθλημα και καταλάβει επιτέλους ότι το ποδόσφαιρο δεν θα κάνει το γιο σου ποδοσφαιριστή, αλλά άνθρωπο που είναι κάτι πιο σημαντικό".



Photo Credits: AP Photo/Natacha Pisarenko | sport24.gr

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *