Ο Άγιος Δημήτριος στο Αετοχώρι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Η Ιερά Μονή Αρχαγγέλου Μιχαήλ

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Ο Άγιος Δημήτριος στην Ξιφιανή

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Το λαογραφικό μουσείο στο Λουτράκι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Ο Άγιος Ιωάννης στο Λουτράκι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Το μουσείο Φυσικής Ιστορίας στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Σάββατο, 24 Φεβρουαρίου 2018

Β' ΕΚΑΣΚΕΜ:Αποτελέσματα 16ης Αγωνιστικής και η Βαθμολογία

Έριξαν τους Πάνθηρες απ την 2η θέση οι Αετοί Βέροιας,με τον Φίλιππο να το εκμεταλεύεται παίρνοντας μια εύκολη νίκη στον Κολινδρό.





Τι πρέπει να τρώτε μετά την προπόνησή σας και γιατί

Είναι πολύ εύκολο για κάποιον να τρώει όλη μέρα έπειτα από έναν επίπονο αγώνα και να δικαιολογεί τον εαυτό του γι΄ αυτό που κάνει. Λίγο πολύ όλοι οι αθλητές, ιδιαίτερα αυτοί του μαραθωνίου, το έχουν πράξει κάποια στιγμή. Ωστόσο υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορούν να βοηθήσουν ώστε να περιορίσετε την όρεξη που έχετε μετά το τρέξιμο.
Σκέψη…

Αρχικά σκεφτείτε τι τρώτε και πότε, έπειτα από το τρέξιμο. Τα γεύματα και τα σνακ αποκατάστασης που καταναλώνετε πρέπει να περιέχουν υδατάνθρακες και πρωτεΐνες. Όπως είναι για παράδειγμα το ψωμί ολικής άλεσης, τα δημητριακά, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα αυγά, το άπαχο κρέας, και τα τρόφιμα που περιέχουν φυτικές πρότεινες.
Στα πρώτα 20′

Επίσης καλό είναι να τρώτε το συντομότερο δυνατό αφότου έχετε τελειώσει τον αγώνα. Προτιμότερο είναι να γίνεται εντός 20 λεπτών. Δεν θα πρέπει να περιμένετε περισσότερες από 2 ώρες για να φάτε κάτι.

Το σώμα σας είναι σχεδιασμένο να αποσπά θρεπτικά στοιχεία από τα φαγητό γρήγορα και αποδοτικά έπειτα από έναν κουραστικό αγώνα τρεξίματος, οπότε μην το αρνείστε! Η πρωτεΐνη είναι σημαντική μετά το τρέξιμο για την αποκατάσταση των μυών.
Υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες είναι απαραίτητοι για την επανατροφοδότηση των αποθηκών γλυκογόνου που εξαντλούνται με τις μεγάλες αποστάσεις. Οι αποστάσεις αυτές απαιτούν συμπληρώματα όπως τα τζελ τα οποία περιέχουν ζάχαρη.

Δίνουν μια ώθηση προς τα πάνω στο ζάχαρο το οποίο χρειαζόμαστε όταν τρέχουμε, αλλά ότι ανεβαίνει πρέπει εν συνεχεία να κατέβει. Καθώς τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα πέφτουν κατακόρυφα, παίρνουμε ένα άλλο συμπλήρωμα και τα συνεχή πάνω – κάτω κάνουν το ζάχαρο να μοιάζει με τρενάκι του λούνα παρκ.

Μας βοηθά να διανύσουμε μεγάλες αποστάσεις, ωστόσο θα πρέπει να το σταθεροποιήσουμε το συντομότερο δυνατό. Καταναλώνοντας τα κατάλληλα τρόφιμα, είμαστε σε θέση να ελέγχουμε τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.
Σάκχαρο

Οι μεγάλες διαδρομές επιδρούν στα επίπεδα του σακχάρου για κάποια ώρα μετά τον αγώνα, καθώς το σώμα συνεχίζει να λειτουργεί σε υψηλές ταχύτητες προκαλώντας την μείωση του σακχάρου ακόμη και την στιγμή που δεν επιτελείται κάποια άσκηση.Μια άλλη στρατηγική για τον έλεγχο στα επίπεδα του σακχάρου είναι να προσπαθείτε να καταναλώνετε μικρότερες ποσότητες τροφίμων και σνακ σε συχνότερα διαστήματα σε μεγάλες διαδρομές.
Πεινάς ή διψάς;

Μπορεί να μπερδέψετε την πείνα με την δίψα επίσης. Ο εγκέφαλος παραπλανεί μερικές φορές ερμηνεύοντας την αφυδάτωση σαν πείνα και αυτό μας οδηγεί στο να τρώμε περισσότερο από όσο χρειάζεται. Αντί για φαγητό θα πρέπει να καταναλώσετε νερό ή κάποιο ενεργειακό ρόφημα. Δοκιμάστε ένα ποτήρι νερό ή μια κούπα τσάι πριν φάτε κάτι.
Τροφοδοσία πριν…

Τρώγοντας ένα μικρό γεύμα πριν το τρέξιμο, θα βοηθήσει να αποφύγετε την υπερκατανάλωση τροφής αργότερα. Τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι χαμηλά το πρωί όταν το προηγούμενο βράδυ δεν έχετε φάει τίποτε και στην περίπτωση αυτή το τρέξιμο μπορεί να σας δημιουργήσει προβλήματα. Γεμίστε τις αποθήκες γλυκογόνου πριν τρέξετε, τρώγοντας ένα τοστ με μαύρο ψωμί και φυστικοβούτυρο, μια ενεργειακή μπάρα ή δημητριακά ολικής άλεσης. 

Εν ολίγοις, αυτή είναι η στρατηγική για να ελέγξετε την πείνα σας μετά το τρέξιμο: 

Πάρτε ένα πρωινό πριν τον αγώνα χωρίς υπερβολές.
Καταναλώνετε πιο συχνά μικρές ποσότητες σνακ εν ώρα αγώνα.
Πίνετε άφθονο νερό. Να έχετε ένα μεγάλο ποτήρι με νερό και να πίνετε κάθε φορά που αισθάνεστε ότι πεινάτε.
Καταναλώστε σοκολατούχο γάλα με χαμηλά λιπαρά μέσα σε 20 λεπτά από την ώρα που θα έχετε τελειώσει το τρέξιμο.
Καταναλώστε μικρά γεύματα και σνακ μετά το τρέξιμο τα οποία θα περιέχουν υδατάνθρακες και πρωτεΐνες.
 
 
απο το runnfun.gr

Κινηματογραφική Λέσχη Έδεσσας: The Florida Project

Ο Φ.Σ.Ε. «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» (Κινηματογραφική Λέσχη), με την υποστήριξη της ΔΗ.ΚΕ.ΔΕ., την Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018 στις 8:30 μ.μ., στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Έδεσσας (αίθουσα προβολών) θα προβάλλει την ταινία:

Αναδρομές: Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος

Είναι ο τίτλος της επαναστατικής προκήρυξης που κυκλοφόρησε ο Αλέξανδρος Υψηλάντης στο Ιάσιο της Μολδοβλαχίας (σημερινό Ιάσι Ρουμανίας) στις 24 Φεβρουαρίου 1821 και σηματοδότησε την έναρξη της Επανάστασης στις παραδουνάβιες ηγεμονίες. Η προκήρυξη καλεί όλους τους Έλληνες να ξεσηκωθούν και αναφέρεται στους αγώνες που έκαναν οι ευρωπαϊκοί λαοί για να διώξουν τους τυράννους τους. Ακόμη, διαβεβαιώνει έμμεσα ότι η Ρωσία (η «Κραταιά δύναμις» του κειμένου) θα βοηθήσει την Ελληνική Επανάσταση.

Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης (1792-1828), αξιωματικός του ρωσικού στρατού και υπασπιστής του τσάρου Αλέξανδρου Α’, είχε αναλάβει από τις 12 Απριλίου 1820 την ηγεσία της Φιλικής Εταιρείας, μετά την άρνηση του Ιωάννη Καποδίστρια. Στα μέσα του ίδιου έτους έλαβε άδεια για λόγους υγείας, προκειμένου να επιδοθεί απερίσπαστος στα νέα του καθήκοντα.

Στις 20 Οκτωβρίου 1820 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των ηγετών της Εταιρείας στο Ισμαήλιο της Βεσαραβίας (σημερινό Ιζμαίλ Ουκρανίας), όπου αποφασίστηκε η Επανάσταση να αρχίσει πρώτα από τη Μάνη. Όμως, στις 16 Φεβρουαρίου 1821 ο Υψηλάντης αποφάσισε να ξεκινήσει την επανάσταση από τη Μολδοβλαχία, πιστεύοντας ότι υπήρχαν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας, επειδή οι ηγεμονίες της περιοχής είχαν πετύχει ένα καθεστώς αυτονομίας, που δεν επέτρεπε την επέμβαση του σουλτάνου, χωρίς τη συγκατάθεση του τσάρου (Συνθήκη του Βουκουρεστίου της 16ης Μαΐου του 1812). Επιπλέον, οι ηγεμόνες ήσαν Φαναριώτες, που θα συντάσσονταν μαζί του.

 
Στις 21 Φεβρουαρίου, ο Υψηλάντης ξεκίνησε από το Κισνόβιο της Βεσαραβίας (σημερινό Κισινάου Μολδαβίας) και αφού διέβη τον ποταμό Προύθο (Προυτ) μαζί με τους αδελφούς του Γεώργιο και Νικόλαο, έφθασε στο Ιάσιο την επομένη. Εκεί συναντήθηκε με τον ηγεμόνα της Μολδαβίας Μιχαήλ Σούτσο (γνωστό και ως Μιχαήλ Βόδα) κι έλαβε την υποστήριξή του για την έναρξη του αγώνα. Στις 24 Φεβρουαρίου κυκλοφόρησε την προκήρυξη «Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος» και την ίδια ημέρα υπέβαλε στον τσάρο την παραίτησή του από τον ρωσικό στρατό.

Ως τα μέσα Μαρτίου είχε συγκροτήσει ένοπλο σώμα, αποτελούμενο από 4.000 (οι 2.000 ανήκαν στον «Ιερό Λόχο») και μπήκε θριαμβευτικά στο Βουκουρέστι στις 27 Μαρτίου, δύο ημέρες μετά την έναρξη της επανάστασης στην Πελοπόννησο. Η είδηση αυτή θορύβησε τον τσάρο, που ήταν επίλεκτο μέλος της «Ιεράς Συμμαχίας». Ο Αλέξανδρος έδωσε την άδεια στα σουλτανικά στρατεύματα να εισέλθουν στη Μολδοβλαχία και να καταστείλουν την εξέγερση, ενώ ο πατριάρχης Γρηγόριος Ε’ αναγκάστηκε να αφορίσει τους επαναστάτες, όταν ο σουλτάνος απείλησε με γενική σφαγή του ελληνικού πληθυσμού στην Κωνσταντινούπολη.

Οι προστριβές του Υψηλάντη με τους τοπικούς προκρίτους, το δυσμενές διεθνές περιβάλλον και η προχειρότητα με την οποία εκδηλώθηκε, προδιέθεταν για την αποτυχία της. Μετά την ήττα του Υψηλάντη στη Μάχη του Δραγατσανίου (7 Ιουνίου 1821), η Επανάσταση στη Μολδοβλαχία φυλλορρόησε και παρά τις κάποιες αναλαμπές έσβησε τον Σεπτέμβριο του 1821.

Ο 78χρονος κ. Χρήστος Γεραντίδης από το Αρσένι Πέλλας κέρδισε τις εντυπώσεις στον 8ο ημιμαραθώνιο Λίμνης Βεγορίτιδας

Ο αειθαλής αθλητής συμπαθητικός κύριος Χρήστος Γεραντίδης 78 χρονών από το Αρσένι Σκύδρας, φωτεινό παράδειγμα συμμετοχής, συνέπειας και αντοχής φέτος είναι αυτός που κέρδισε το μεγαλύτερο χειροκρότημα συμμετέχοντας στο πετυχημένο 8ο Ημιμαραθώνιο Δρόμο Λίμνης Βεγορίτιδας που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Κυριακή 18.2.2018 ο οποίος και έχει καθιερωθεί ως θεσμός στην Άρνισσα Πέλλας.

Τον αγώνα δεν ήθελε να τον χάσει με τίποτε οι τηλεφωνικές κλήσεις που έκανε ήταν αμέτρητες προκειμένου να μάθει την ημερομηνία διεξαγωγής του αγώνα, που φέτος συμμετείχε στα 5 χιλ/τρα και όχι στα 21 χιλ/τρα όπως τις άλλες χρονιές.

Την ημέρα που δέχθηκε το τηλεφώνημα για να ενημερωθεί για την ημερομηνία διεξαγωγής του αγώνα είπε : «Κώστα δεν σε ακούω, μισό λεπτό να σβήσω το τρακτέρ" και αυτό επειδή ήταν στο χωράφι και κλάδευε!!!!»
Το 2016 μάλιστα που συμμετείχε στον 6ο Ημιμαραθώνιο τερματίζοντας στα 21 χιλ/τρα έγραψε και έστειλε ευχαριστήριες επιστολές μαζί με φωτογραφίες προς το Αστυνομικό Τμήμα Άρνισσας, Τμήμα Τροχαίας Έδεσσας και το περιοδικό «Αστυνομική Ανασκόπηση» της Ελληνικής Αστυνομίας για να δώσει συγχαρητήρια για τα άψογα μέτρα τάξης και τροχαίας αλλά και για όλη την διοργάνωση.
Το κύπελλο που του απονεμήθηκε το 2016 τιμής ένεκεν για την συμμετοχή του το έχει σε περίοπτη θέση στο σπίτι του και το καμαρώνει περήφανος!

Πολλά συγχαρητήρια κύριε Χρήστο, σε θαυμάζουμε όλοι, ο Θεός να σου δίνει δύναμη και υγεία και να σε δούμε με χαρά να συμμετέχεις και στον 9ο Ημιμαραθώνιο στην Άρνισσα και για τα επόμενα 150 χρόνια…!



επιμέλεια: Κώστας Δάμος

Ρύθμιση 12 δόσεων: Αυτά είναι τα βήματα για την αίτηση στο TAXISnet

Στη συγκεκριμένη ρύθμιση εντάσσονται όλες οι οφειλές των φορολογούμενων, όπως για παράδειγμα φόροι κληρονομιάς και ΦΠΑ.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *