Ο Άγιος Δημήτριος στο Αετοχώρι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Η Ιερά Μονή Αρχαγγέλου Μιχαήλ

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Ο Άγιος Δημήτριος στην Ξιφιανή

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Το λαογραφικό μουσείο στο Λουτράκι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Ο Άγιος Ιωάννης στο Λουτράκι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Το μουσείο Φυσικής Ιστορίας στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Τρίτη, 7 Αυγούστου 2018

Επιβολή πλαφόν στην τιμή των καυσίμων

Για να παταχθεί η αισχροκέρδεια - Ίσως ανακοινωθεί και εντός της ημέρας

Σενάριο επιβολής πλαφόν, εξετάζει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας σε νομούς όπου η αμόλυβδη και το ντίζελ κίνησης κινούνται σε ακραία επίπεδα.

Πιθανότητα σήμερα θα ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις από την ΡΑΕ, ώστε να κατατεθεί τεκμηριωμένη πρόταση προς υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για τον καθορισμό ανώτατων τιμών πώλησης. Οι υπηρεσίες της ΡΑΕ έχουν μελετήσει τις τιμοληψίες κατά το τελευταίο δίμηνο προκειμένου να διαπιστώσουν εάν και κατά πόσο δικαιολογείται να διαμορφώνονται οι τιμές στα επίπεδα των 2 ευρώ το λίτρο, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν και αυτό το φράγμα.Τέτοια περίπτωση, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων είναι η Σίκινος όπου η αμόλυβδη βενζίνη πωλείται προς 2,045 ευρώ το λίτρο.


Αν η ΡΑΕ εκδώσει εισήγηση ελέγχου των τιμών, τότε οι νέες θα διαμορφωθούν σε πολύ χαμηλότερα από τα τρέχοντας επίπεδα λαμβάνοντας υπόψη τους μέσους όρους των τιμών πανελλαδικά, ανά νομό και της Αττικής συν κάποια περιθώρια κέρδους.

Δείτε εδώ τις τιμές των καυσίμων: www.popek.gr 


Η χρονική διάρκεια του πλαφόν επίσης ορίζεται από το υπουργείο κατόπιν εισήγησης της ΡΑΕ και ανάλογα με την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί επεκτείνεται ή αναστέλλεται.

Οι υπηρεσίες της Αρχής κινήθηκαν καθώς διαπιστώθηκε πως παρά την αποκλιμάκωση των τιμών κατά τον μήνα Ιούνιο με Ιούλιο – πιο συγκεκριμένα η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έπεσε από τα 1,654 στα 1,634 ευρώ το λίτρο- εντούτοις σε πολλές περιοχές, όπως σε νησιά η μείωση αυτή δεν μεταφέρθηκε στα βενζινάδικα. Και τώρα που καταγράφεται αύξηση στα 1,643 ευρώ στις αρχές του μήνα, οι εκτιμήσεις θέλουν να εκδηλώνονται νέες ανατιμητικές συμπεριφορές στις επίμαχες περιοχές.

Παράγοντες της αγοράς πετρελαιοειδών αποδίδουν τις υψηλές τιμές στα νησιά στο γεγονός της δραστηριοποίησης μικρού αριθμού εταιριών εμπορίας αλλά και πολλών πρατηριούχων σε σχέση με το μέγεθος των συγκεκριμένων νησιών με αποτέλεσμα τους θερινούς μήνες με την αυξημένη τουριστική κίνηση, οι επιχειρηματίες να επιδιώκουν την είσπραξη εσόδων. 

Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων: 

Διάφορα δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών αναφέρονται στην πιθανότητα επιβολής πλαφόν στις τιμές των καυσίμων συγκεκριμένων νησιωτικών περιοχών.
Είναι γεγονός ότι οι τιμές των καυσίμων παγκοσμίως και όχι μόνον στην Ελλάδα, έχουν αυξηθεί εξ αιτίας των υψηλών τιμών του αργού πετρελαίου, WTI και BRENT.
Επίσης είναι γεγονός ότι σε κάποια νησιά σε σύγκριση με τις τιμές που διαμορφώνονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, έχουν αισθητή διαφορά, η οποία όμως έχει πολύ λογική εξήγηση.
1. Ο μεγάλος αριθμός Εταιρειών Εμπορίας και Πρατηρίων που δραστηριοποιούνται στην ηπειρωτική Ελλάδα με υπολογίσιμες καταναλώσεις καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου, δημιουργεί έναν πολύ ισχυρό ανταγωνισμό, σε πολλές περιπτώσεις και αθέμιτο, συμπιέζοντας τα ποσοστά των μικτών κερδών τους μεταξύ 3- 6%. Αντιθέτως στα νησιά ο μικρός αριθμός Εταιρειών και Πρατηρίων που δραστηριοποιούνται, με εποχικές-καλοκαιρινές καταναλώσεις, δικαιολογημένα τους οδηγεί για την επιβίωση τους σε μικτά ποσοστά κερδών μεταξύ 5-8%, είναι αθέμιτο και παράλογο ;;
Για την εξαγωγή σωστών συμπερασμάτων σας γνωρίζουμε ότι η σημερινή τιμή του Διυλιστηρίου Αμόλυβδης 95 oct (προϊόν + φόροι) είναι 1,210 + 24% ΦΠΑ = 1,500, όταν η μέση τιμή λιανικής στην Ελλάδα είναι σήμερα 1,650.
Στην διαφορά που προκύπτει μεταξύ τιμής Διυλιστηρίου και λιανικής, εμπεριέχονται το κέρδος της Εταιρείας Εμπορίας, το μεταφορικό κόστος και το κέρδος του Πρατηρίου.

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (Π.Ο.Π.Ε.Κ.)

Δραματικές εξελίξεις στις ελληνορωσικές σχέσεις: Τι σημαίνουν τα αντίποινα της Μόσχας

Βαθαίνει συνεχώς το χάσμα – Οργή στο Κρεμλίνο για την ολοκληρωτική στροφή της Ελλάδας προς ΗΠΑ-Γερμανία – Τι επιδιώκει η Αθήνα και πώς μπορεί να αποκλιμακωθεί η κρίση

Σε δρόμο χωρίς γυρισμό βαδίζουν πλέον οι σχέσεις Ελλάδας – Ρωσίας, μετά την ανακοίνωση των ρωσικών διπλωματικών αντιμέτρων απέναντι στην Ελλάδα, σε απάντηση των απελάσεων Ρώσων διπλωματών από την Ελλάδα.

Σε ανακοίνωση του ρωσικού ΥΠΕΞ, η οποία δημοσιεύτηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του, αναφέρεται ότι «στις 6 Αυγούστου στο ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών εκλήθη ο Πρεσβευτής της Ελληνικής Δημοκρατίας στη Ρωσική Ομοσπονδία Α. Φρυγανάς, στον οποίο επιδόθηκε νότα, με την οποία ενημερώνεται για τα ληφθέντα από ρωσικής πλευράς αντίμετρα ως απάντηση στις μη φιλικές πράξεις της Αθήνας τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους σε σχέση με Ρώσους διπλωμάτες και πολίτες».

Όπως αναφέρει το Sputnik, τα μέτρα περιλαμβάνουν και απελάσεις Ελλήνων διπλωματών.

Τον περασμένο μήνα, η Αθήνα απέλασε δύο Ρώσους διπλωμάτες και επέβαλε ποινές σε δύο ακόμη, κατηγορώντας τους πως παρενέβησαν σε ζητήματα ασφαλείας, καθώς και για απόπειρα δωροδοκίας.

Ειδικότερα, η Αθήνα καταλογίζει στους Ρώσους διπλωμάτες ότιεπιχείρησαν να υπονομεύσουν τη συμφωνία Ελλάδας-Σκοπίων για την ονομασία της γειτονικής χώρας.
Επικίνδυνη κλιμάκωση

Οι σχέσεις πλέον Αθήνας – Μόσχας είναι στο ναδίρ και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τα μελλούμενα αν δεν υπάρξει με οποιονδήποτε τρόπο αποσυμπίεση της κατάστασης. Η απέλαση από την Ρωσία δυο μελών της ελληνικής διπλωματικής Αρχής στην χώρα, του εμπορικού ακολούθου και του υπευθύνου επικοινωνιών και η απαγόρευση εισόδου στην χώρα του Γιώργου Σακελαρίου, διευθυντή του πολιτικού Γραφείου του Νίκου Κοτζιά, ήταν η απάντηση στην απέλαση δυο Ρώσων διπλωμάτων και απαγόρευση εισόδου σε δυο ακόμη στην Ελλάδα.

Ο τρόπος που αντέδρασε η Μόσχα ήταν αναμενόμενος, παρά το γεγονός ότι το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών τον χαρακτήρισε «ασύμμετρο», στέλνοντας συγχρόνως συμβολικά «προσωπικό μήνυμα» στον Νίκο Κοτζιά, απαγορεύοντας την είσοδο στην Ρωσία σε στενό συνεργάτη του.


Μια υπόθεση η οποία οδήγησε σε βαθιά κρίση τις ελληνορωσικές σχέσεις. Κι όμως, σύμφωνα με το hellasjournal.com, η Μόσχα αν και είχε αναγγείλει από τα μέσα Ιουλίου όταν έγινε γνωστή η υπόθεση, ότι θα απαντήσει με τον ίδιο τρόπο, φαίνεται ότι έδινε την ευκαιρία μέσα στο διάστημα που μεσολάβησε να υπάρξουν κινήσεις αποκατάστασης διαύλων επικοινωνίας και αντιμετώπισης των παρεξηγήσεων. Κάτι τέτοιο τελικά δεν συνέβη ούτε επιδιώχθηκε από τις δυο πλευρές, ενώ αντιθέτως συνεχίσθηκαν οξύτατες δηλώσεις και από ελληνικής πλευράς και από ρωσικής, με αποτέλεσμα το χάσμα να βαθαίνει. Η απόφαση της Μόσχας να απαντήσει με αντίστοιχα μέτρα προκάλεσε την αντίδραση του ελληνικού ΥΠΕΞ ,που έκανε λόγο για ασύμμετρη αντίδραση, καθώς η απέλαση των δυο Ρώσων είχε στηριχθεί όπως τόνιζαν ελληνικές πηγές σε συγκεκριμένα στοιχεία για την δράση τους εναντίον των ελληνικών συμφερόντων.

Η φιλοδυτική τροχιά της Αθήνας και η καχυποψία του Κρεμλίνου

Η κρίση στις σχέσεις της χώρας μας με την Ρωσία δεν είναι μια απλή υπόθεση, καθώς παραδοσιακά η Μόσχα στηρίζει τις ελληνικές θέσεις σε ότι αφορά στο Κυπριακό, ενίοτε και στα ελληνοτουρκικά, στα Βαλκάνια παρά την δεδομένη αντίθετη της στην επέκταση του ΝΑΤΟ στην περιοχή, προειδοποιεί και δηλώνει αντίθετη στον αλβανικό μεγαλοϊδεατισμό, ενώ είναι εξαιρετικά σημαντική για την ελληνική οικονομία η συνεργασία στον ενεργειακό τομέα και φυσικά στον τουρισμό.


Η ρήξη στις σχέσεις μεταξύ των δυο χωρών αφήνει βαθιά τραύματα και μια γενικευμένη εκατέρωθεν καχυποψία: για την Μόσχα και τον Βλάντιμιρ Πούτιν η Ελλάδα από παραδοσιακός σύμμαχος και εταίρος, εμφανίζεται πλέον ως «ενεργούμενο» της Ουάσιγκτον, ενώ για την Αθήνα ο ρόλος της Ρωσίας στα Βαλκάνια με την αμφισβήτηση της Συμφωνίας των Πρεσπών, και η απροκάλυπτη Συμμαχία της Ρωσίας με τον Ταγίπ Ερντογάν, έχει παγώσει όλους εκείνους που το πρώτο εξάμηνο του 2015 πίστευαν ότι το κλειδί για το «σκίσιμο του μνημονίου» βρίσκονταν στην στήριξη της Ρωσίας. 

Η κρίση στις ελληνορωσικές σχέσεις, όπως αναφέρει επίσης το hellasjournal.com, υδροδοτήθηκε με συγκεκριμένους όρους ώστε να πέσουν «γέφυρες» και να μην μείνουν διάδρομοι επικοινωνίας. Ρώσοι διπλωμάτες υποστηρίζουν ότι η Ελλάδα επιχειρεί να πουλήσει στην Ουάσιγκτον ως εκδούλευση τη ρήξη των σχέσεων με το Κρεμλίνο. Και προφανώς αναμένει ανταλλάγματα είτε στο επίπεδο της οικονομίας, με επενδύσεις αλλά και στην Ενέργεια με την δρομολόγηση αποστολής αμερικανικού LNG στην Ελλάδα, όσο και σε περιφερειακά ζητήματα ελληνικού ενδιαφέροντος.

Κρυφή προσδοκία της Αθήνας, που μάλλον οφείλεται σε υποκειμενική πρόσληψη της πραγματικότητας, είναι ότι η Ουάσιγκτον με δεδομένη την κρίση στις σχέσεις με τον Ερντογάν, θα εγγυηθεί την ασφάλεια της Ελλάδας έναντι κάθε απειλής και πιθανότατα στο προσεχές μέλλον θα μεταφέρει στα ελληνικά σύνορα τα όρια του στρατηγικού μετώπου έναντι των στρατηγικών απειλών, της Μ. Ανατολής, του Ιράν, της Ρωσίας αλλά και των αποσταθεροποιητικών προσφυγικών κυμάτων από την Βόρειο Αφρική.

Πιθανότατα οι προσδοκίες αυτές δεν είναι αδικαιολόγητες καθώς συγκεκριμένοι παράγοντες στην ομάδα χάραξης εξωτερικής πολιτικής της κυβέρνησης Τραμπ, διαπνέονται από βαθύτατα αντιτουρκικά αισθήματα και θεωρούν ότι όσο υπάρχει ο Ερντογάν η Τουρκία δεν μπορεί να θεωρείται αξιόπιστη σύμμαχος και συνεπώς πρέπει να αναζητηθούν εναλλακτικές επιλογές. Όπως αυτή της στρατηγικής συνεργασίας Ισραήλ- Αιγύπτου -Κύπρου -Ελλάδας. Η Μόσχα που θεωρεί την κάθε νέα διεύρυνση του ΝΑΤΟ ως απώλεια στρατηγικού χώρου, κάθε άλλο παρά είναι ικανοποιημένη με τον νέο ρόλο που διεκδικεί η «ομόδοξη» Ελλάδα, καθώς πρακτικά αυτός ο ρόλος εντάσσεται στην δημιουργία αναχωμάτων στην ρωσική επιρροή.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *