Ο Άγιος Δημήτριος στο Αετοχώρι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Η Ιερά Μονή Αρχαγγέλου Μιχαήλ

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Ο Άγιος Δημήτριος στην Ξιφιανή

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Το λαογραφικό μουσείο στο Λουτράκι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Ο Άγιος Ιωάννης στο Λουτράκι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Το μουσείο Φυσικής Ιστορίας στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Πέμπτη, 25 Μαΐου 2017

25 Μαΐου 1941: “Εδώ υπήρχε η Κάνδανος. Κατεστράφη προς εξιλασμόν της δολοφονίας 25 Γερμανών στρατιωτικών”

Και εκείνες οι φοβερές μέρες για το νησί συνεχίζονται, με βομβαρδισμούς, φωτιές, σκοτωμούς και αίμα πολύ. 25 Μαΐου 1941 η Κάνδανος καίγεται… για να καταστραφεί ολοσχερώς στις 3 του Ιούνη. Μια ακόμα μαύρη σελίδα στην

Μεγάλες οι καταστροφές στον ορεινό όγκο της Έδεσσας από το χαλάζι στις 22 & 23 Μαίου. Άμεση κινητοποίηση των υπηρεσιών της Περιφέρειας

Με αφορμή την έντονη χαλαζόπτωση των προηγούμενων ημερών σε περιοχές του ορεινού όγκου του Δήμου Έδεσσας, άμεσα η Αν. Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Αθηνά Αθανασιάδου – Αηδονά μετά και από τη συνεργασία με τον Διευθυντή Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Τρύφωνα Τσαντάκη έδωσε εντολή για αυτοψία στις πληγείσες περιοχές από τους γεωπόνους της Π.Ε. Πέλλας. 

H ...φυγή του Εδεσσαίκού "ανοίγει το παιχνίδι'' του πρωταθλητισμού για περισσότερες ομάδες στην Α1 της επόμενης περιόδου

Η φετινή άνοδος του Εδεσσαίκού σε συνδυασμό με την παραμονή του Αλμωπού στην Γ΄Εθνική είναι αλήθεια ότι "απαλάσουν'' πλέον το πρωτάθλημα της Α1 από δύο ομάδες με "βαρύ" όνομα και ιστορία που είχαν "αυτονόητα'' σε όλη την διάρκεια της τρέχουσας δεκαετίες τον πρώτο λόγο στην διεκδίκηση του τίτλου, μολονότι δεν δικαίωναν συχνά τον τίτλο του φαβορί

3ημερο φεστιβάλ 1ου Δημοτικού Σχολείου Κρύας Βρύσης

Για μια ακόμη χρονιά ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κρύας Βρύσης διοργανώνουν στην Κρύα Βρύση ένα τριήμερο πολιτιστικό Φεστιβάλ.

10 φυτά που διώχνουν τα κουνούπια - Φυσικά αντικουνουπικά

Καθώς το θερμόμετρο ανεβαίνει οι... ενοχλητικοί εισβολείς του καλοκαιριού κάνουν την εμφάνισή τους. Ο λόγος για τα κουνούπια.

Έκθεση Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας στην Αριδαία

«Έκθεση πειραμάτων Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας» πραγματοποιήθηκε στο Γυμναστήριο του 1ου Γυμνασίου Αριδαίας, την Πέμπτη 11 και την Παρασκευή 12 Μαΐου

Eπίσημη ανακοίνωση της «Τηλέτυπος» για Σαββίδη - MEGA

Ανακοίνωση με την οποία επιβεβαιώνει την απόκτηση του 19,63% του μετοχικού κεφαλαίου της από την εταιρεία DIMERA MEDIA INVESTMENTS LTD, συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη, εξέδωσε η ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ ΑΕ.

Εγκαίνια Έκθεσης Φωτογραφίας από τα σεμινάρια του Ι. Ναού Αγίου Γεωργίου

Τη Δευτέρα 22 Μαΐου, το απόγευμα, στο φουαγιέ του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Πέλλας πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας από μαθητές των σεμιναρίων της ενορίας Αγίου Γεωργίου Γιαννιτσών. Το θέμα της έκθεσης είναι: «Εκ-φράσεις». Οι συμμετέχοντες απεικονίζουν στα έργα τους συναισθήματα δικά τους ή των πρωταγωνιστών των φωτογραφιών τους, εκφράσεις της καθημερινότητας ή του ψυχισμού τους. Στην έκθεση συμμετέχουν 44 μαθητές των σεμιναρίων με 88 έργα. Κάθε έργο συνοδεύεται από μικρό κείμενο, το οποίο ερμηνεύει και εμβαθύνει στο νόημα της φωτογραφίας.

Παρών στα εγκαίνια ήταν ο Δήμαρχος Πέλλας κ. Γρ. Στάμκος, ο οποίος και χαιρέτησε την εκδήλωση τονίζοντας τις πολύπλευρες της ενορίας Αγίου Γεωργίου. Στη συνέχεια χαιρετισμό απηύθυνε ο προϊστάμενος του Ι. Ναού, Πρωτοπρεσβύτερος Ιωάννης Σπυρίδης, ο οποίος έκανε μία σύντομη αναφορά στην διετή πορεία των σεμιναρίων, στις δράσεις της Ενορίας αλλά και στην ιδιαίτερη συμβολή της υπεύθυνης των μαθημάτων Φανής Τουμπουλίδου. Όπως τόνισε, η μεθοδικότητα, η εφευρετικότητα και η ζωντάνια της έδωσαν στους μαθητές τις τεχνικές γνώσεις, το κίνητρο και την έμπνευση να δημιουργήσουν μία έκθεση με πολύ ενδιαφέροντα και ξεχωριστά έργα. Τέλος τον λόγο πήρε η υπεύθυνη των τμημάτων, Φανή Τουμπουλίδου, η οποία, αφού ευχαρίστησε όλους τους συμμετέχοντες, υποσχέθηκε ότι η νέα χρονιά θα είναι ακόμη πιο αποδοτική και δημιουργική.

Στα εγκαίνια παρέστησαν ο πρόεδρος της ΔΗΚΕΠΑΠ, ο πρόεδρος της Ιστορικής και Λαογραφικής Εταιρείας Γιαννιτσών «ο Φίλιππος» και πλήθος κόσμου. Ακολούθησε δεξίωση στο χώρο της Έκθεσης.

Η Έκθεση θα λειτουργεί καθημερινά 6:00 – 9:30 μ.μ. έως και την Κυριακή 28 Μαΐου 2017.

Capital controls: Τι αλλάζει στο όριο αναλήψεων - Όλες οι λεπτομέρειες

Περαιτέρω χαλάρωση των κεφαλαιακών ελέγχων (capital controls) στις τράπεζες προτείνει η Ελληνική Ένωση Τραπεζών, με σχέδιο που κατέθεσε την Τετάρτη (24/05/2017) στο υπουργείο Οικονομικών και με σκοπό να αρχίσει η αποσυμφόρηση της αγοράς.

Αφιέρωμα: Ο χαρακτήρας των κινουμένων σχεδίων από τον κόσμο του Ντίσνεϊ, Γκούφι

Χαρακτήρας των κινουμένων σχεδίων από τον κόσμο του Ντίσνεϊ. Ανθρωπόμορφος σκύλος και κολλητός φίλος του Μίκυ Μάους. Ατζαμής, με δόντια αλά Ροναλντίνιο, πλακατζής, έξω καρδιά, ιππότης με τις κυρίες, αθώος σαν παιδί, ολίγον χαοτικός, αλλά πιστός και πάντα έτοιμος να βοηθήσει τους φίλους του.

Ο Γκούφυ (Goofy) γεννήθηκε στα στούντιο της Ντίσνεϊ και εξελίχθηκε ως χαρακτήρας από τον καρτουνίστα Αρτ Μπάμπιτ. Πρωτοεμφανίσθηκε στη μεγάλη οθόνη με το όνομα Ντίπι Ντογκ στις 25 Μαΐου 1932, σε μία ταινία με τον τίτλο «Mickey's Revue». O ρόλος του ήταν μικρός, αλλά το ξεχωριστό γέλιο του δημιούργησε αίσθηση. Ακολούθησαν ρόλοι κομπάρσου σε πέντε ταινίες και στην έβδομη ήρθε η αναγνώριση.


Στο φιλμ The Orfan's Benefit, που κυκλοφόρησε στις 11 Αυγούστου 1934, ο Ντίπι Ντογκ ονομάζεται πλέον Γκούφι, ο ρόλος είναι μεγαλύτερος και γίνεται μέλος του στενού περιβάλλοντος του Μίκυ Μάους, μαζί με τον Ντόναλντ Ντακ. Σταδιακά, ο Γκούφι ανεβαίνει στην ιεραρχία των ηρώων της Ντίσνεϊ και αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία Goofy and Wilbur, που έκανε πρεμιέρα στις 17 Μαρτίου 1939.


Τα επόμενα χρόνια ο Γκούφι είναι πλέον ένας από τους σταρ της Ντίσνεϊ, επισκιάζοντας ακόμη και τον Μίκυ, που γίνεται το καλό παιδί και δεν εμπνέει τους καρτουνίστες. Αντίθετα, ο συνδυασμός της αδεξιότητας του Γκούφι και της ηττοπάθειας του Ντόναλντ δημιούργησε ένα εκρηκτικό δίδυμο, που σκορπά άφθονο γέλιο. Ο Γκούφι παρέμεινε στο προσκήνιο ως τις αρχές της δεκαετίας του '60 για να υποχωρήσει στη συνέχεια σε μικρούς χαρακτηριστικούς ρόλους, κυρίως στην τηλεόραση.


Το 1992 στην τηλεοπτική σειρά Goof Troop, μας αποκάλυψε για πρώτη φορά το πλήρες όνομά του, Γκούφι Γκουφ, αλλά και τον νεαρό βλαστό του, τον Μαξιμίλιαν Μαξ Γκουφ. Η μητέρα του παιδιού του παραμένει μυστήριο, που μένει να απαντηθεί από τη Ντίσνεϊ. Έτσι, ο Γκούφι είναι ένας από τους ελάχιστους χάρτινους ήρωες με απογόνους.


Ο Γκούφι επανήλθε στη μεγάλη οθόνη το 1995. Με τον Μαξ πρωταγωνίστησαν στην ταινία A Goofy Movie ή όπως προβλήθηκε στη χώρα μας, Γκουφοταινία. 

Από την Ακαδημία Γιαννιτσών στην Κ17 της ΠΑΕ Ξάνθης ο Δημήτρης Πασσαλής!

Η Αθλητική Ακαδημία Γιαννιτσών ανακοινώνει πως ήρθε σε συμφωνία με την ΠΑΕ ΞΑΝΘΗ για την μεταγραφή του ποδοσφαιριστή της Δημήτρη Πασσαλή ( γεννηθείς 2001) στην ομάδα της Ξάνθης Κ17.

Γιώργος Γρηγοριάδης: «Έχω μάθει να είμαι στρατιώτης πρώτης γραμμής»

«Για να είσαι πειστικός πρέπει να είσαι πιστευτός. Για να είσαι πιστευτός πρέπει να είσαι αξιόπιστος. Για να είσαι αξιόπιστος πρέπει να είσαι αληθινός» είπε κάποτε ο μεγάλος Αμερικανός δημοσιογράφος Edward R. Murrow, μια φράση που φαίνεται να περιγράφει απόλυτα τον Θεσσαλονικιό δημοσιογράφο του ΑΝΤ1, Γιώργο Γρηγοριάδη.

Τα τελευταία χρόνια η δημοσιογραφία περνάει κρίση, τόσο εντός όσο και εκτός Ελληνικής πραγματικότητας. Οι ειδήσεις πολλές, άλλες σοβαρές και άλλες πιο ασήμαντες, όλες όμως ικανές με τον ανάλογο χειρισμό να προκαλέσουν το λαϊκό αίσθημα και να ξεσηκώσουν πάθη. Η σωστή αντιμετώπιση είναι το κλειδί και οι καλοί δημοσιογράφοι οι κλειδοκράτορες. Ο Γιώργος είναι ένας από αυτούς. Γέννημα θρέμμα βορειοελλαδίτης, ζει στη Θεσσαλονίκη όπου εργάζεται ως ένας από τους δύο δημοσιογράφους του ανταποκριτικού γραφείου του ΑΝΤ1 στη συμπρωτεύουσα.

Στην 20ετή πορεία του έχει κληθεί να καλύψει δημοσιογραφικά μερικές από τις σημαντικότερες στιγμές της σύγχρονης ιστορίας. Από το δυστύχημα με τους μαθητές στα Τέμπη το 2003, μέχρι τις κατά καιρούς πολιτικές εξελίξεις στα Σκόπια και την εξαφάνιση του 11χρονου Άλεξ στη Βέροια το 2006, με πιο πρόσφατο την προσφυγική κρίση, και συγκεκριμένα την τραγική κατάσταση διαβίωσης χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών στην αυτοσχέδια δομή στην Ειδομένη, μέχρι και το καλοκαίρι του 2016.

Ο Γιώργος Γρηγοριάδης, μιλάει στο thespotlight.gr για τα γεγονότα που τον σημάδεψαν περισσότερο, την επαγγελματική του πορεία μέχρι σήμερα, αλλά και τα όνειρά του για το μέλλον.

Εργάζεσαι ως δημοσιογράφος στη Θεσσαλονίκη, και μάλιστα επιτυχημένος, τα τελευταία 20 χρόνια. Γιατί δημοσιογραφία και όχι κάτι άλλο;

Αυτό μου άρεσε, αυτό με φαντάστηκα να κάνω, αυτό μου αρέσει να κάνω 20 χρόνια τώρα. Δεν ήξερα αλλά φανταζόμουν πως κάθε μέρα μου θα είναι διαφορετική. Και πράγματι αυτό συμβαίνει. Το ρεπορτάζ αν και κουραστικό είναι αναζωογονητικό. Εμπειρίες, γνωριμίες, προκλήσεις.



Η πρώτη σου δουλειά σε τηλεοπτικό σταθμό πανελλαδικής εμβέλειας ήταν στο STAR, αν και πολύ γρήγορα μεταπήδησες στον ANT1 όπου παραμένεις μέχρι και σήμερα. Τι είναι αυτό που σε κρατάει τόσο δεμένο με το κανάλι του Αμαρουσίου όλα αυτά τα χρόνια;

Ο επαγγελματισμός σε όλους τους τομείς, η άψογη συνεργασία, η εμπιστοσύνη που μου έχει δείξει ο σταθμός. Έχω αλλάξει πολλούς διευθυντές, αρχισυντάκτες κι όμως ποτέ δεν με αντιμετώπισε κάποιος μόνο ως ανταποκριτή αλλά κυρίως ως υποστηρικτή σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται όλα αυτά τα χρόνια για έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση του κοινού. Τι άλλο να θέλει ένας ρεπόρτερ ανταποκριτικού γραφείου;

Σου έγινε ποτέ πρόταση από άλλο κανάλι να «εγκαταλείψεις» την οικογένεια του ΑΝΤ1;

Ναι! Και με καλύτερα χρήματα εκείνη την περίοδο. Ήταν τιμητική η πρόταση αλλά δεν μπήκα καν στη διαδικασία να τη συζητήσω. Δεν μπήκα καν στη διαδικασία να διαπραγματευτώ με τον ΑΝΤ1. Θεωρώ τον ΑΝΤ1 οικογένειά μου και τους οικογενειακούς δεσμούς μου έχω μάθει να μην τους ταράσσω. Απλά τους προστατεύω.

Σε όλη σου τη δημοσιογραφική πορεία έχεις καλύψει μια πληθώρα θεμάτων τόσο εγχώριου, όσο και παγκόσμιου ενδιαφέροντος . Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή στην καριέρα σου μέχρι σήμερα;

Από τότε που έγινα πατέρας άλλαξα ως άνθρωπος και ως ρεπόρτερ. Ό,τι δυσάρεστο έχει να κάνει με παιδιά με συνθλίβει. Από δυστύχημα έως κακοποίηση, από εγκατάλειψη μέχρι σοβαρή ασθένεια. Η τραγωδία στα Τέμπη με τους μαθητές του Μακροχωρίου, έχει χαραχτεί στη μνήμη μου. Η εικόνα του μαζικού «αποχαιρετισμού» τους, στο χωριό της Ημαθίας δεν πρόκειται να σβήσει ποτέ από τα μάτια μου.



Τα περασμένα δυο χρόνια ασχολήθηκες εκτενώς με το προσφυγικό, που από το καλοκαίρι του 2015 έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη χώρα μας. Για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα πηγαινοερχόσουν σχεδόν καθημερινά στον αυτοσχέδιο καταυλισμό της Ειδομένης, στα σύνορα με την FYROM. Μίλησέ μας για αυτή την εμπειρία…

Θα μπορούσα να μιλάω ώρες για την Ειδομένη. Μέρες, ίσως και μήνες. Ήταν και θεωρώ πως θα είναι η πιο δυνατή εμπειρία στη δημοσιογραφική μου πορεία. Έμαθα τι θα πει δίψα για ζωή. Γνώρισα ανθρώπους με όνειρα. Με στόχους. Ανθρώπους κυνηγημένους και ξεσπιτωμένους όχι από επιλογή αλλά από ανάγκη. Ανθρώπους με αποθέματα ψυχής, κουράγιο και σωματική δύναμη που δεν γνώριζα ότι κρύβει μέσα του ένας άνθρωπος. Ηλικιωμένους που γλίτωσαν από βόμβες στην πατρίδα τους και επιβίωναν σε κακουχίες σε μία χώρα που κατά τα άλλα τους άνοιξε την αγκαλιά. Νέοι, νεαρά ζευγάρια με μικρά παιδιά, γερόντια και γερόντισσες που σαν αγρίμια όταν χρειάστηκε άνοιγαν το κουρασμένο βήμα τους ξεκινώντας το απατηλό ταξίδι οδικώς από την Ειδομένη, περνώντας από κακοτράχαλες, λασπωμένες πλαγιές και ορμητικούς χειμάρρους για να περάσουν στα Σκόπια και από εκεί να συνεχίσουν προς την κεντρική Ευρώπη. Διαπίστωσα πως είναι να ζεις σε ένα αντίσκηνο μαζί με άλλα 10 άτομα. Να στέκεσαι στην ουρά με τις ώρες για μια χούφτα πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό. Πώς είναι να αρρωσταίνεις και να μην έχεις ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Να κινδυνεύεις από τρωκτικά, έντομα, ιώσεις από λιμνάζοντα ύδατα και μολυσμένο πόσιμο νερό. Να μην επαρκούν οι χημικές τουαλέτες. Να μάχεσαι διεκδικώντας αξιοπρέπεια. Να ξέρεις πως και η επόμενη μέρα θα σε βρει «κλειδωμένο» σε έναν καταυλισμό κι όμως να ελπίζεις. Έμαθα τι σημαίνει στέρηση, πως είναι να έρχεσαι στα χέρια για την επιβίωσή σου. Η Ειδομένη ήταν σχολείο για μένα. Σχολείο ζωής.

Πόσο σε επηρέασε και πόσο σε άλλαξε σαν άνθρωπο, αλλά και δημοσιογράφο, η κατάσταση αυτή;

Όσο ήμουν εκεί παρέμενα ρεπόρτερ. Επαγγελματίας όσο μπορούσα. Όταν επέστρεφα σπίτι μου όμως, μετά από 16 ώρες έβγαζα τη μάσκα του δημοσιογράφου. Φορτισμένος ψυχολογικά ήταν σαν να γνώριζα το Γιώργο από την αρχή. Έκανα την αυτοκριτική μου, προσπαθούσα να τιθασεύω τη ματαιοδοξία μου. Ένα «γιατί» συνόδευε κάθε μου κίνηση μέχρι να ξαναβρεθώ στην Ειδομένη. Από το ζεστό πιάτο φαγητό, μέχρι το ζεστό μπάνιο μου, και από το στρώμα του κρεβατιού μου μέχρι τα καθαρά μου ρούχα έψαχνα να βρω απαντήσεις γιατί να συμβαίνει αυτό; Δεν το έπαιζα ο «Ρομπέν των ταλαιπωρημένων». Χωρίς να το θέλω όμως έβαζα τον εαυτό μου στη θέση τους και τρελαινόμουν. Άλλωστε έκανα φίλους από την Ειδομένη, γιατρούς, δικηγόρους, δημοσιογράφους, διευθυντές τραπεζών, αγρότες, στρατιωτικούς, καθηγητές πανεπιστημίων, δασκάλους, επιχειρηματίες. Πρώην τίτλοι βέβαια όλοι αυτοί για τους πρόσφυγες της Ειδομένης. Αλλά έτσι ήταν. Είχαν μια άλλη ζωή. Κανονική. Στημένη. Που άλλαζε, άλλαζε, άλλαζε και έφθινε. Χειροτέρευε. Μέχρι που άρχισαν να κινδυνεύουν και να παλεύουν με το θάνατο. Πώς να ξεχάσω τα μάτια των παιδιών που με κοιτούσαν όλο απορία όταν τους έδινα μία σοκολάτα στα χέρια. Εκείνα τα φοβισμένα μάτια που φώτιζαν αμέσως από χαρά. Παιδιά που εκτιμούσαν αυτά που εμείς θεωρούμε δεδομένα. Δεν ξέρω αν η Ειδομένη με έκανε καλύτερο άνθρωπο, σίγουρα όμως με έκανε πολύ πιο σκεπτικιστή.



Πριν λίγους μήνες τα δεδομένα στον ενημερωτικό τομέα του ΑΝΤ1 άλλαξαν σημαντικά. Εκτός από την αλλαγή ώρας –πλέον προβάλλεται στις 19.00 και όχι στις 20.00-, η επί αρκετά χρόνια anchorwoman του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του σταθμού Μαρία Χούκλη έφυγε και στην θέση της ήρθε ο εξίσου έμπειρος Νίκος Χατζηνικολάου. Αυτή η αλλαγή θα έλεγες πως σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το δελτίο του σταθμού;

Έχω συνεργαστεί με πάρα πολλούς παρουσιαστές που πέρασαν από το δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1. Όλοι τους επαγγελματίες. Η Μαρία Χούκλη άφησε το στίγμα της στο σταθμό. Όπως και ο καθένας βέβαια. Θεωρώ ότι ο ΑΝΤ1 έχει ένα πολυθεματικό δελτίο, αξιόπιστο, χωρίς κιτρινισμούς, είναι κοντά στον πολίτη. Ο Νίκος Χατζηνικολάου είναι εξίσου έμπειρος με πιστό κοινό και συνεντεύξεις που βγάζουν ειδήσεις. Αυτή η κίνηση του ΑΝΤ1 να εντάξει το Νίκο Χατζηνικολάου στο δυναμικό του δείχνει πως η ενημέρωση δεν απαξιώνεται παρά τις προκλήσεις και πως παραμένουν τα δελτία ειδήσεων ο καθρέπτης ενός τηλεοπτικού σταθμού που σέβεται τους τηλεθεατές του.

Δεν είσαι όμως μόνο στο δελτίο, αλλά και στο «Καλημέρα Ελλάδα» με τον Γιώργο Παπαδάκη, την μακροβιότερη εκπομπή της Ελληνικής τηλεόρασης. Πόσο δύσκολο είναι να ξυπνάς σχεδόν καθημερινά από τις 5 το πρωί;

Η εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» είναι ένα κεφάλαιο μόνη της στην ελληνική τηλεόραση. Είναι πανεπιστήμιο. Είναι ενημέρωση από κάθε άποψη. Το ότι αποτελώ κομμάτι αυτής είναι τουλάχιστον τιμητικό για μένα. Ο Γιώργος Παπαδάκης είναι τόσο επαγγελματίας που δύσκολα μπορεί να περιγράψει κάποιος. Σηκώνει μανίκια κάθε πρωί από νωρίς και είναι εκεί έτοιμος για όλα. Το ίδιο και η ομάδα του. Υπάρχει τέτοιο δέσιμο που πλέον αντιλαμβάνεται ο ένας τον άλλο χωρίς πολλές κουβέντες. Έχω μάθει να διαχειρίζομαι πληροφορίες με το σταγονόμετρο, να αναλαμβάνω την ευθύνη του λόγου μου για κάτι που ίσως δεν έχω καταφέρει να διασταυρώσω όσο θα ήθελα, ευτυχώς χωρίς να έχω πέσει ακόμη σε λάθη αδιόρθωτα. Αλλά αυτό είναι και η άμεση ενημέρωση. Όσο για το… πολύ πρωινό ξύπνημα… έχει και αυτό τη χάρη του! Κυκλοφορώ σε μια άδεια πόλη, συνήθως μόνο με τους ξενύχτηδες και λιγοστούς άλλους επαγγελματίες που επίσης παλεύουν στην ζωή τους από το ξημέρωμα. Μου έχει τύχει να απολαμβάνω τη θέα στην παραλία χωρίς επικαιρότητα, μου έχει τύχει όμως και πολλές φορές να είμαι στον «αέρα» συνεχώς για κάτι που έχει «σκάσει» κατά τη διάρκεια της εκπομπής – όπως λέμε κι εμείς οι δημοσιογράφοι στη γλώσσα μας – και οι πληροφορίες να πέφτουν βροχή τόσο πολύ ώστε να μην τις προλαβαίνεις. Και τα δύο έχουν τη μαγεία τους. Έχω μάθει να αντέχω στο κρύο, στην ζέστη, στον ήλιο, στη βροχή και τον αέρα. Σκληραγωγούμαι δηλαδή. Έτσι είναι όμως το πεζοδρόμιο. Κι όταν ακούς μπράβο στο τέλος της εκπομπής, γιατί το ακούς, τόσο από το Γιώργο Παπαδάκη, όσο και από τους αρχισυντάκτες της εκπομπής, τότε παίρνεις δύναμη για να συνεχίσεις. Και στα εύκολα και στα δύσκολα. Και τα ευχάριστα και τα δυσάρεστα. Άλλωστε μία 3ωρη εκπομπή πρέπει να τα έχει όλα. Και τα χαλαρά θέματα και τα σοβαρά. Κι ένας δημοσιογράφος πρέπει να μπορεί να στέκεται σε όλα. Εξάλλου το κοινό δεν σε κρίνει για τα θέματα που καλύπτεις αλλά για τον τρόπο που τα αντιμετωπίζεις.

Κατά καιρούς βλέπουμε συναδέλφους σου να μεταπηδούν από το δελτίο ειδήσεων είτε σε δικές τους ενημερωτικές εκπομπές, είτε ακόμα και στην ψυχαγωγία. Εσένα θα σε ενδιέφερε να κάνεις κάτι άλλο;

Όλα αυτά τα χρόνια που είμαι στο χώρο έχω μάθει να είμαι στρατιώτης πρώτης γραμμής. Έχω μάθει να λέω ναι στις προκλήσεις. Έχω τσαλακωθεί όταν χρειάστηκε, όχι όταν μου ζητήθηκε, θεωρώ πως έχω ανταπεξέλθει σε κάθε είδος ρεπορτάζ. Μία πρόταση – πρόκληση με προοπτικές εξέλιξης σίγουρα θα τη συζητούσα.



Τι είναι αυτό που θα σε ιντρίγκαρε περισσότερο και θεωρείς ότι μπορεί να σου ταιριάζει;

Ό,τι έχει να κάνει με το ρεπορτάζ και την ενημέρωση. Δεν μπορώ να με κατηγοριοποιήσω. Άλλωστε και το ρεπορτάζ δεν έχει στεγανά. Είναι αρχή μου αυτό!

Αν σου γινόταν κάποια σοβαρή επαγγελματική πρόταση για την οποία όμως θα έπρεπε να φύγεις από την Θεσσαλονίκη και να μετακομίσεις πλέον μόνιμα στην Αθήνα, θα το έκανες;

Κάθε νέα αρχή όσο με τρομάζει τόσο με ενθουσιάζει. Εδώ και 13 χρόνια δεν είμαι μόνος. Έχω οικογένεια. Σύζυγο και 2 παιδιά, που με στηρίζουν στη δουλειά μου. Αν καταλήξουμε όλοι μαζί ότι το νέο ξεκίνημα θα είναι καλύτερο για όλους θα γυρίζαμε σελίδα στην ζωή μας.

Η μέρα ενός δημοσιογράφου είναι συχνά δύσκολη, κουραστική και ψυχοφθόρα. Υπάρχουν φορές που μεταφέρεις τους προβληματισμούς σου στο σπίτι;

Η οικογένειά μου θα έπρεπε να απαντήσει σε αυτήν την ερώτηση. Προσπαθώ να μην το κάνω αλλά είμαι σίγουρος ότι δεν τα καταφέρνω πάντα. Με επηρεάζουν θέματα και επειδή δεν είμαι καθόλου εσωστρεφής ως άνθρωπος θεωρώ ότι αρκετές φορές μεταφέρω τους προβληματισμούς μου στο σπίτι. Τους συζητώ όμως χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εγώ θέλω απλά να τους ξεφορτωθώ για να τους φορτώσω σε άλλους.

Το ξέρω πως αυτό το ρωτάνε συνήθως σε τραγουδιστές ή ηθοποιούς, αλλά πως θα σου φαινόταν αν ένας από τους γιους σου αποφάσιζε πως ήθελε να ακολουθήσει το επάγγελμά σου;

Σαν σωστός πατέρας θα προσπαθήσω να συμβουλέψω τους γιους μου. Ξέρω καλά τι σημαίνει ρεπορτάζ, τις δυσκολίες και τις ευκολίες που έχει. Η προβολή ναι είναι επιβράβευση, αλλά δεν είναι και τόσο λαμπερή όσο φαίνεται στο γυαλί. Από κει και πέρα η απόφαση θα είναι δική τους κι εγώ εκεί για να τους στηρίξω στην όποια επιλογή τους.



Εκτός από τον ΑΝΤ1, είσαι και δάσκαλος δημοσιογραφίας σε ιδιωτική σχολή στη Θεσσαλονίκη. Τι συμβουλές δίνεις στους μαθητές σου και τι θα πρέπει να προσέξει και να έχει πάντα στο μυαλό του ένας επίδοξος νέος δημοσιογράφος;

Ο χώρος μας έχει ανάγκη από καλά παιδιά κυρίως. Ένας νέος ρεπόρτερ είναι εύπλαστος. Ανάλογα με το μέσο που θα κληθεί να υπηρετήσει θα μάθει και τη δουλειά. Όρεξη χρειάζεται, τυπικότητα, σεβασμός, ακούραστα πόδια και χέρια, ανοιχτά μυαλά, κριτική ικανότητα και όχι τοποθετήσεις.



Κείμενο & Φωτογραφίες: Δημήτρης Ιωάννου | thespotlight.gr

Θεία λειτουργία και περιφορά εικόνας της Αναλήψεως στο Θεοδωρακι Αλμωπίας [ΕΙΚΟΝΕΣ]

 Θεία λειτουργία και περιφορά εικόνας της Αναλήψεως στο Θεοδωρακι Αλμωπίας - Φωτογραφίες Γιάννης Παπαντωνίου:

Δυσφαγία και διαταραχές κατάποσης

Η δυσφαγία ή αλλιώς οι διαταραχές κατάποσης συνδέονται με κάθε υποκειμενική ή αντικειμενική δυσκολία στην κατάποση στερεάς ή υγρής τροφής ή η εμφάνιση βήχα ή πνιξίματος κατά τη διάρκεια της κατάποσης. Η δυσφαγία δεν πρέπει να συγχέεται με άλλα προβλήματα διατροφής όπως η νευρική ανορεξία, που έχει καθαρά ψυχολογικά αίτια. Είναι ένα πολύ σοβαρό σύμπτωμα που πρέπει να αντιμετωπίζεται έγκαιρα, για να αποφευχθούν σοβαρότερες επιπλοκές λόγω κυρίως των σιωπηλών εισροφήσεων ή λοιμώξεων του αναπνευστικού.

Η δυσφαγία μπορεί να εμφανιστεί σε διάφορες ηλικίες, από νήπια μέχρι ηλικιωμένους και μπορεί να οφείλεται σε παθήσεις της κεφαλής και του τραχήλου, κακοήθειες στην περιοχή του στόματος, του φάρυγγα, του λάρυγγα, της υπερώας, νευρομυϊκές παθήσεις, νευρολογικές παθήσεις (σκλήρυνση κατά πλάκας, νόσος Parkinson κ.ά.), αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια και άλλα αίτια.
Τα ηλικιωμένα άτομα παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη επικυνδυνότητα για την εμφάνιση διαταραχών κατάποσης ,καθώς οι περισσότερες λειτουργίες τους που ελέγχονται από το κεντρικό νευρικό σύστημα είναι σε φθίνουσα πορεία.

Τα πιο συχνά συμπτώματα που χαρακτηρίζουν τη δυσφαγία είναι η αδυναμία κατάποσης , η καταβολή μεγαλύτερης προσπάθειας για τη μάσηση και την κατάποση, ο βήχας κατά τη διάρκεια ή μετά την κατανάλωση φαγητού ή ποτού, τα μεγάλα σε διάρκεια γεύματα, η αίσθηση ξένου αντικειμένου στο λαιμό, η διαφυγή τροφής ή υγρού από το στόμα, η αλλοίωση της φωνής, η απώλεια όρεξης αλλά και βάρους λόγω μη επαρκούς σίτισης, και οι επανειλημμένες λοιμώξεις του αναπνευστικού. Στα παιδιά και στα μωρά μπορεί να παρουσιαστεί ως δυσκολία στο θηλασμό ή στα γεύματα(μεγάλη διάρκεια γευμάτων), ως άρνησή τους για λήψη τροφής ή υγρών, με βήχα ή πνιγμό κατά τη σίτιση, με συχνές λοιμώξεις του αναπνευστικού και με αδυναμία απόκτησης φυσιολογικού βάρους.

Στους ασθενείς με διαταραχές κατάποσης χρειάζεται άμεση αποκατάσταση της λειτουργίας σίτισης, για την επιβίωση του ασθενούς. Αυτό μπορεί να συμβεί με σίτιση με σωληνάκι Levin ή και γαστροστομία.
Η σίτιση με Levin είναι μία μορφή σίτισης που προτιμάται μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις στις οποίες η τεχνητή σίτιση δεν προβλέπεται να γίνεται μακροχρόνια.
Η γαστροστομία είναι η εναλλακτική μέθοδος σίτισης ασθενών με άνοια, νόσο Parkinson και εγκεφαλικά επεισόδια, καθώς η σίτιση με Levin έχει σοβαρά μειονεκτήματα και δε μπορεί να παραταθεί για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Πλέον γίνεται αναίμακτα και χωρίς χειρουργική επέμβαση, μέσω της γαστροσκόπησης.

Διαταραχές κατάποσης: Επιπτώσεις και τρόποι αντιμετώπισης

Η διάγνωση της δυσφαγίας μπορεί να γίνει με μια πολύ ειδική και προσιτή εξέταση που γίνεται στο ιατρείο, στο νοσοκομείο ή και στο σπίτι αν ο ασθενής δεν μεταφέρεται. Η εξέταση λέγεται FEES (Flexible endoscopic evaluation of swallowing – Ενδοσκοπική εκτίμηση της κατάποσης με το εύκαμπτο ρινοφαρυγγολαρυγγοσκόπιο).
Είναι πολύ σημαντικό να γίνει η διάγνωση της δυσφαγίας, για να μπορέσουμε να εκτιμήσουμε με ακρίβεια πότε ένας ασθενής με αυτά τα προβλήματα μπορεί να παίρνει τροφή από το στόμα με ασφάλεια, χωρίς το φόβο των εισροφήσεων. Επίσης, για να αποφασίσουμε το είδος και τη σύσταση των τροφών και τον τρόπο σίτισης, να παρακολουθήσουμε την πορεία της αποκατάστασης του και να κατευθύνουμε τη θεραπευτική μας στρατηγική. Η δυσφαγία είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, καθώς μπορεί να οδηγήσει από την υποθρεψία έως το θάνατο, σε περίπτωση απόφραξης των αεραγωγών από εισροφήσεις. Ο ειδικός Ωτορινολαρυγγολόγος θα εκτιμήσει τη φύση του προβλήματος και θα καθοδηγήσει τον ασθενή στην κατάλληλη θεραπεία.


Ανατολή Παταρίδου
Χειρουργός Ωτορινολαρυγγολόγος
Κεφαλής & Τραχήλου – ΠΑΙΔΟ ΩΡΛ

 
 

Αναστάτωση στους υλοτόμους της Αλμωπίας από την σμίκρυνση του χρόνου υλοτόμησης των συστάδων

Αναστάτωση στις τάξεις των υλοτόμων της Αλμωπίας έχει προκαλέσει η πρόθεση του Δασάρχη Αριδαίας, ώστε το διάστημα των εργασιών υλοτόμησης των συστάδων για το έτος 2017 να σμικρυνθεί στους τρεις μήνες.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *