Ο Άγιος Δημήτριος στο Αετοχώρι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Η Ιερά Μονή Αρχαγγέλου Μιχαήλ

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Ο Άγιος Δημήτριος στην Ξιφιανή

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Το λαογραφικό μουσείο στο Λουτράκι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Ο Άγιος Ιωάννης στο Λουτράκι

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Το μουσείο Φυσικής Ιστορίας στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό

Ανεξερεύνητο «διαμάντι» η πλούσια θρησκευτική και ιστορική κληρονομιά της Αλμωπίας

Τρίτη, 2 Οκτωβρίου 2018

Αφιέρωμα: Η ιστορία της Φόρμουλα 1

Οι αγώνες ράλι, που είχαν αρχίσει να αναπτύσσονται με γοργούς τη δεκαετία του '30, σαρώθηκαν από τη λαίλαπα του Β' Παγκοσμίου Πόλεμου, όπως και κάθε αθλητική δραστηριότητα στη γηραιά ήπειρο. Η Ευρώπη ήταν τότε η κυρίαρχη δύναμη στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπως συμβαίνει εν πολλοίς και σήμερα.

Με γοργούς ρυθμούς μετά το τέλος του πολέμου άρχισε να συζητείται στους κόλπους της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) η διοργάνωση ενός ενιαίου πρωταθλήματος με κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Το νέο σχέδιο ονομάστηκε Formula A, όπου Φόρμουλα αναφέρεται σ' ένα σύνολο κανόνων, που πρέπει να τηρούνται από τις ομάδες, ενώ το Α (1 αργότερα) αναφέρεται στις προδιαγραφές των αυτοκινήτων που παίρνουν μέρος στο πρωτάθλημα.

Την 1η Σεπτεμβρίου 1946 έγινε ο πρώτος δοκιμαστικός αγώνας Φόρμουλα 1 (Formula 1) στο Τορίνο, υπό την επωνυμία Βαλεντίνο Γκραν Πρι, με νικητή τον ιταλό Ακίλε Βάρτσι, που οδηγούσε μια Αλφα-Ρομέο 158 Αλφέτα. Τα αυτοκίνητα που πήραν μέρος στον αγώνα δεν διέφεραν και πολύ από τα αντίστοιχα της προπολεμικής εποχής. Το αυτοκίνητο του Βάρτσι στην πραγματικότητα είχε κατασκευαστεί τη δεκαετία του '30.

Στις 2 Οκτωβρίου 1947 η FIA παίρνει την οριστική απόφαση να διοργανώσει ένα αγώνα Φόρμουλα 1, αρχής γενομένης από το 1950. Ο πρώτος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος διεξάγεται στις 13 Μαΐου 1950 στο Σίλβερστοουν, ένα εγκαταλελειμμένο αεροδρόμιο της RAF. Νικητής είναι ο Τζιουζέπε Φαρίνα με Αλφα Ρομέο. Τα αυτοκίνητα είναι μεταλλικά, με τον κινητήρα εμπρός και τους τροχούς ακάλυπτους και έχουν μέγιστο κυβισμό τα 4500 κ.ε. για ατμοσφαιρικούς κινητήρες και 1500 κ.ε. για τους υπερτροφοδοτούμενους. Οι περισσότεροι αγώνες διαρκούν 500 χιλιόμετρα ή 5 ώρες και επιτρέπεται η αλλαγή οδηγών.

Το 1954 θεσπίζονται νέοι κανονισμοί, οι οποίοι θα ισχύσουν μέχρι το 1960. Ο μέγιστος κυβισμός καθορίζεται στα 2500 κ.ε. για τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες και τα 750 κ.ε. για του υπερσυμπιεζόμενους. Το 1958 καθιερώνεται η χρήση βενζίνης αντί των καυσίμων αλκοόλης και μειώνεται το μήκος των αγώνων από τα 500 χλμ. ή τρείς ώρες σε 300 χλμ. ή δύο ώρες. Τη δεκαετία του '50 κυριάρχησε ο αργεντίνος Χουάν Μανουέλ Φάνχιο, που κατέκτησε 5 πρωταθλήματα. Το 1958 καθιερώθηκε το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η δεκαετία του '60 ανήκει στους αγγλοσάξονες οδηγούς και στις εταιρείες Μπράμπαμ, Λότους και Φεράρι. Αναμφισβήτητα, όμως, αυτοί που άλλαξαν την πορεία της Φόρμουλα 1 στη συγκεκριμένη δεκαετία ήταν η Λότους του Κόλιν Τσάπμαν και οι οδηγικές ικανότητες του Τζιμ Κλαρκ. Ο πρώτος παρουσιάζει το αυτοφερόμενο πλαίσιο, χαρίζοντας στον οδηγό του δύο παγκόσμια πρωταθλήματα. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα και οι σπόνσορες συμπληρώνουν την προσφορά της Λότους στο άθλημα.

Στις 4 Ιουνίου 1967 παρουσιάζεται στο ολλανδικό Γκραν Πρι ο κινητήρας V8 Cosworth, ο οποίος για τα επόμενα 16 χρόνια θα είναι ο κυρίαρχος. Ο μέγιστος κυβισμός καθορίζεται στο 1,5 λίτρο, που θα ισχύσει ως το 1965. Ένα χρόνο αργότερα ανεβαίνει στα 3,5 λίτρα και με μικρές εναλλαγές διαρκεί μέχρι και σήμερα.

Τη δεκαετία του '70, Λότους και Φεράρι μοιράζονται τα πρωταθλήματα κατασκευαστών, ενώ οι αγγλοσάξονες εξακολουθούν να κυριαρχούν στο πρωτάθλημα οδηγών. Ο αυστριακός Νίκι Λάουντα και ο βραζιλιάνος Φιτιπάλντι σπάνε τη μονοτονία με δύο και ένα τίτλο αντίστοιχα. Η Ρενό εισάγει το 1977 τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και δύο χρόνια αργότερα θα κερδίσει τον πρώτο της αγώνα στη Γαλλία. Ferrari και BMW την αντιγράφουν και οι ημέρες του ατμοσφαιρικού κινητήρα είναι μετρημένες. Η σφηνοειδής Lotus 72, με τα ψυγεία στο πλάι, κάνει την πρώτη της εμφάνιση.

Τη δεκαετία του '80 κυριαρχούν οι ΜακΛάρεν και Γουίλιαμς, ενώ στους οδηγούς γάλλοι και βραζιλιάνοι κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Η Μπράμπαμ-BMW είναι το πρώτο τούρμπο αυτοκίνητο που κερδίζει το παγκόσμιο πρωτάθλημα (1983).

Το 1980 ξεσπά διαμάχη για τον έλεγχο των αγώνων Φόρμουλα 1, μεταξύ της FOCA (Ένωση των Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Φόρμουλα 1) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας. Οι κατασκευαστές με επικεφαλής τον πανούργο Μπέρνι Έκλεστον θα κερδίσουν τη μάχη και την εμπορική εκμετάλλευση της Φόρμουλα 1. Τo 1981 o Ρον Ντένις αναλαμβάνει τη ΜακΛάρεν και η ομάδα παρουσιάζει το πρώτο μονοθέσιο από ανθρακονήματα, σχεδιασμένο από τον Τζον Μπάρναρντ. 


Το δυστύχημα του Άιρτον Σένα στην ΊμολαΤη δεκαετία του '90 ο θάνατος του Άιρτον Σένα στην Ίμολα (1994) σημάδεψε για πάντα τον κόσμο της Φόρμουλα 1. Είχε προλάβει να κατακτήσει τρία παγκόσμια πρωταθλήματα και δυστυχώς κανένας δεν θα μάθει ποτέ πού μπορούσε να φτάσει. Τόσο ο θάνατος του βραζιλιάνου, άσου όσο και μια σειρά από μοιραία δυστυχήματα, ανάγκασαν τη FIA να πάρει αυστηρά μέτρα για την ασφάλεια των αγώνων.

Η Γουίλιαμς κυριάρχησε στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, ενώ από την Μπενετόν ανέτειλε το άστρο του γερμανού Μίκαελ Σουμάχερ, που κέρδισε το πρώτο του πρωτάθλημα το 1994 και το 2000 έδωσε στη Φεράρι τον πρώτο της τίτλο στο πρωτάθλημα οδηγών, έπειτα από 21 χρόνια.

Η πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα ανήκει στον Μίκαελ Σουμάχερ και τη Φεράρι. Ο γερμανός έσπασε το ρεκόρ του Χουάν Μανουέλ Φάνχιο (5 πρωταθλήματα), κατακτώντας 7 και βαδίζει φέτος για το 8ο. Ακόμη, κατέρριψε το ρεκόρ νικών που είχε ο Αλέν Προστ (51), έχοντας ξεπεράσει τις 90.

Από το 2010 ξεκίνησε η δυναστεία ενός άλλου Γερμανού, του Ζεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος κέρδισε τέσσερις συνεχόμενους τίτλους έως το 2013 και σε ηλικία μόλις 26 ετών απειλεί πολλά ρεκόρ στη Φόρμουλα 1. Τον βοήθησε σ’ αυτή του την προσπάθεια η αξιόπιστη ομάδα της Red Bull του πάμπλουτου αυστριακού ποτοποιού Ντίτριχ Μάτεσιτς, η οποία με τη σειρά της κατέκτησε ισάριθμους τίτλους στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η Φόρμουλα 1 είναι σήμερα μια ιδιαίτερα επικερδής επιχείρηση θεάματος, η οποία προσελκύει χιλιάδες θεατές στις πίστες και δισεκατομμύρια τηλεθεατές. Μα πάνω απ' όλα, παραμένει ένα πεδίο δοκιμών για την εξέλιξη και την ασφάλεια της αυτοκίνησης.



απο το sansimera.gr

Δήμος Αλμωπίας: Χρηματοδότηση 553.715 ευρώ για την προστασία από τις ισχυρές βροχοπτώσεις

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ 553.715 ΕΥΡΩ ΖΗΤΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΣΧΥΡΕΣ ΒΡΟΧΩΠΤΩΣΕΙΣ

Σοκ στις Σέρρες: Χρήματα και σεξ ζητούσε από τους μαθητές του καθηγητής ΤΕΙ για να τους περάσει

Ανταλλάγματα ζητούσε καθηγητής του ΤΕΙ Σερρών προκειμένου να περάσουν οι σπουδαστές τα μαθήματά του - Δύο ιδιοκτήτες φροντιστηρίου συνελήφθησαν ως άμεσοι συνεργοί του

Η υπόθεση ήρθε στο φως μετά από καταγγελίες που οδήγησαν σε έρευνα της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας.

Σύμφωνα με τη δικογραφία που σχηματίστηκε εις βάρος των τριών συλληφθέντων, θύματα στην υπόθεση φέρονται να είναι σπουδαστές του Ιδρύματος, τους οποίους ο κατηγορούμενος καθηγητής έκρινε ως αποτυχόντες στις εξετάσεις και προκειμένου να τους περάσει ζητούσε ανταλλάγματα.

Η Αστυνομία, με ανακοίνωσή της αναφέρει ότι τα ανταλλάγματα αυτά αφορούσαν είτε στην παροχή πρακτικής εργασίας σε επαγγελματικό γραφείο, είτε στην συγκεκαλυμμένη καταβολή χρηματικών ποσών, ως αντίτιμο για την παρακολούθηση δήθεν μαθημάτων στο φροντιστήριο των φερόμενων ως συνεργών του καθηγητή.

Σε επιχείρηση που οργάνωσαν οι «αδιάφθοροι» της ΕΛ.ΑΣ. συνελήφθη αρχικά ένας εκ των ιδιοκτητών του φροντιστηρίου, την ώρα που φέρεται να παραλάμβανε χρηματικό ποσό ως αντάλλαγμα από καταγγέλλοντα, ενώ ακολούθησαν οι άλλες δύο συλλήψεις.
Ανακοίνωση της Αστυνομίας:

«Δικογραφία αυτόφωρης διαδικασίας σχηματίστηκε από τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας σε βάρος ενός υπαλλήλου - καθηγητή σε εκπαιδευτικό ίδρυμα της Βορείου Ελλάδος και δύο ιδιωτών συνεργών του, για τα -κατά περίπτωση- αδικήματα της δωροληψίας υπαλλήλου και άμεσης συνέργεια σε αυτή, στο πλαίσιο εγκληματικής ομάδας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι τρείς συλληφθέντες είχαν ενταχθεί, με διακριτούς ρόλους, σε εγκληματική ομάδα και εφαρμόζοντας συγκεκριμένη μεθοδολογία, αποσπούσαν ανταλλάγματα από φοιτητές, τους οποίους ο καθηγητής έκρινε ως αποτυχόντες σε εξεταστέα μαθήματα.

Τα ανταλλάγματα για την επιτυχία στις εξετάσεις αφορούσαν, είτε στην παροχή πρακτικής εργασίας σε επαγγελματικό γραφείο, είτε στην συγκαλυμμένη καταβολή χρηματικών ποσών, ως αντίτιμο για την παρακολούθηση δήθεν μαθημάτων, σε επιχείρηση των δύο ιδιωτών συλληφθέντων.

Σε οργανωμένη αστυνομική επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα (Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2018), συνελήφθη αρχικά ο ένας ιδιώτης, αφού είχε παραλάβει χρηματικό ποσό, ως αντάλλαγμα για διερευνώμενη περίπτωση δωροληψίας και ακολούθησε η σύλληψη των άλλων δύο.

Κατά τις έρευνες που επακολούθησαν σε οικίες, γραφεία κ.λπ. και στην κατοχή των συλληφθέντων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
Το χρηματικό ποσό των 178.045 ευρώ, 15 βιβλιάρια καταθέσεων και τραπεζικά εμβάσματα με συνολικό ποσό μεταφοράς 140.000 ευρώ σε τράπεζα του εξωτερικού,
15 κινητά τηλέφωνα και
ηλεκτρονικοί υπολογιστές, δίσκοι και φορητές μονάδες αποθήκευσης δεδομένων.

Οι συλληφθέντες, με την κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους, οδηγούνται αύριο στην αρμόδια Εισαγγελία».

Παράλληλα, όπως αναφέρουν τα τοπικά ΜΜΕ, δεν λείπουν οι καταγγελίες από φοιτήτριες σύμφωνα με τις οποίες ο καθηγητής, ζητούσε ως αντάλλαγμα να συνάψουν ερωτικές σχέσεις μαζί του για να τους περάσει στα μαθήματα. Η αστυνομία έχει στα χέρια της ακουστικό υλικό από μαγνητοφωνημένες συνομιλίες.

Εδώ είναι Βαλκάνια! Γιατί οι Αλβανοί ψήφισαν μαζικά «Ναι» και οι Σλάβοι απείχαν στο δημοψήφισμα;

Στην περιοχή που μέχρι πριν λίγα χρόνια ηχούσαν σειρήνες πολέμου και έπεφταν βόμβες, ο κόσμος είναι υποψιασμένος και καχύποπτος – Οι μόνοι που υπακούν τυφλά είναι οι Αλβανοί - Η λάθος στρατηγική Ζάεφ και δυτικών

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *