Τρίτη 22 Ιουλίου 2014

O δεκάλογος για e-shopping με ασφάλεια

Μεγαλύτερη προστασία των καταναλωτών που συναλλάσσονται μέσα από το Ίντερνετ καθώς κι εκείνων που επιλέγουν να κάνουν αγορές εξ αποστάσεως κι όχι από φυσικά καταστήματα
επιδιώκει να φέρει κοινοτική οδηγία που έχει τεθεί σε ισχύ από τις 13 Ιουνίου.

Πιο συγκεκριμένα με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία υιοθέτησε το κείμενο της οδηγίας, οι καταναλωτές θα έχουν δικαίωμα να αλλάξουν γνώμη ή να υπαναχωρήσουν από μια ΑΓΟΡΆ που έκαναν στο διαδίκτυο ή εκτός καταστήματος (συναλλαγές κατ' οίκον) - μέσα σε 14 ημέρες, αντί για 7 ημέρες που είχαν προηγουμένως. Επιπλέον, οι νέοι κανόνες απαγορεύουν τις πρόσθετες επιβαρύνσεις για χρήση πιστωτικής κάρτας και τηλεφωνικής γραμμής εξυπηρέτησης.

1. Οι καταναλωτές θα προστατεύονται από «παγίδες πληρωμών» στο Διαδίκτυο. Σε τέτοιες παγίδες πέφτουν όταν, για παράδειγμα, ορισμένοι προσπαθούν να τους εξαπατήσουν υποχρεώνοντάς τους να πληρώσουν για «δωρεάν» υπηρεσίες, όπως τα ωροσκόπια ή οι συνταγές μαγειρικής. Στο εξής, οι καταναλωτές πρέπει να δηλώνουν ρητά πως κατάλαβαν ότι πρέπει να πληρώσουν.

2. Μεγαλύτερη διαφάνεια στις τιμές. Οι έμποροι πρέπει να αναφέρουν το συνολικό κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας, καθώς και κάθε άλλη πρόσθετη δαπάνη.

3. Η προθεσμία εντός της οποίας ένας καταναλωτής μπορεί να υπαναχωρήσει από σύμβαση πώλησης παρατείνεται σε 14 ημερολογιακές ημέρες (έναντι της νόμιμης προθεσμίας των επτά ημερών που προβλέπει σήμερα η νομοθεσία της ΕΕ). Μάλιστα εάν ο πωλητής δεν έχει ενημερώσει με σαφήνεια τον πελάτη σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης, τότε η προθεσμία επιστροφής αυξάνεται σε ένα έτος. Το δικαίωμα υπαναχώρησης επεκτείνεται και στις διαδικτυακές δημοπρασίες, όπως το EBAY - αν και τα προϊόντα που αγοράζονται σ' αυτές θα μπορούν να επιστρέφονται μόνον αν έχουν αγοραστεί από επαγγελματία πωλητή. Η περίοδος υπαναχώρησης θα αρχίζει από τη στιγμή που ο καταναλωτής παραλαμβάνει το προϊόν, και όχι όταν συνάπτεται η σύμβαση, όπως σήμερα.

4. Οι καταναλωτές θα προμηθεύονται ένα τυποποιημένο έντυπο το οποίο θα μπορούν (χωρίς να είναι υποχρεωμένοι) να χρησιμοποιήσουν σε περίπτωση που θελήσουν να υπαναχωρήσουν από σύμβαση την οποία έχουν συνάψει.

5. Ο έμπορος οφείλει να επιστρέφει στον καταναλωτή το τίμημα του προϊόντος εντός 14 ημερών από την υπαναχώρηση. Στο ποσό της επιστροφής θα περιλαμβάνεται και το κόστος παράδοσης.

6. Εάν ο έμπορος επιθυμεί να αναλάβει ο καταναλωτής - σε περίπτωση που αλλάξει γνώμη- το κόστος επιστροφής του προϊόντος, οφείλει να τον ενημερώσει εκ των προτέρων και με σαφήνεια. Διαφορετικά, θα πρέπει να πληρώσει ο ίδιος τα έξοδα επιστροφής.

7. Απαγορεύονται τα προσυμπληρωμένα τετραγωνίδια στους ιστότοπους.

Όταν καταναλωτές κάνουν αγορές στο Διαδίκτυο -όπως όταν προμηθεύονται ένα αεροπορικό εισιτήριο- πολλές φορές τους προτείνονται πρόσθετες επιλογές, για παράδειγμα ασφάλεια ταξιδίου ή η ενοικίαση αυτοκινήτου. Αυτές οι πρόσθετες υπηρεσίες παρουσιάζονται συνήθως με τη μορφή των λεγόμενων «προσυμπληρωμένων τετραγωνιδίων» και, εάν οι καταναλωτές δεν αφαιρούσαν την επιλογή, χρεώνονταν επιπλέον.

8. Καταργούνται οι πρόσθετες επιβαρύνσεις για χρήση πιστωτικών καρτών και τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης.

9. Οι πληροφορίες σχετικά με ψηφιακά προϊόντα θα πρέπει επίσης να είναι σαφέστερες και να περιέχουν στοιχεία σχετικά με τη συμβατότητα του περιεχομένου με το υλικό και το λογισμικό, καθώς και σχετικά με την εφαρμογή όλων των τεχνικών μέτρων προστασίας, όπως ο περιορισμός του δικαιώματος των καταναλωτών να παράγουν αντίγραφα του περιεχομένου, διαφορετικά οι καταναλωτές θα έχουν το δικαίωμα να υπαναχωρούν από αγορές.

10. Κοινοί κανόνες διευκολύνουν τις επιχειρήσεις να δραστήριο- ποιούνται σε όλη την Ευρώπη. Έτσι θα εξασφαλίζονται ισότιμοι όροι ανταγωνισμού και θα μειώνεται το κόστος συναλλαγής για τους διασυνοριακούς εμπόρους, κυρίως για τις αγορές μέσω Διαδικτύου. Επίσης οι επιχειρήσεις θα διαθέτουν έντυπα όσον αφορά την υποχρέωση ενημέρωσης για το δικαίωμα υπαναχώρησης.


ethnos.gr

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.

Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *