Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Πτώση στις τιμές στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ

Μείωση τιμών 0,68% το 2013 σε σχέση με το 2012, στις αλυσίδες σουπερμάρκετ και σταθεροποίηση των τιμών στα επίπεδα του 2009 καταδεικνύει η μηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).


Το επίπεδο του γενικού δείκτη τιμών του οργανωμένου λιανεμπορίου το 2012 και το 2013 που προκύπτει από τις τιμές 902 κωδικών προϊόντων στα μεγάλα σουπερμάρκετ όλης της Ελλάδας (τρόφιμα και είδη παντοπωλείου), καταγράφει πτωτική πορεία, κυρίως ως αποτέλεσμα των μειώσεων τόσο στις κατηγορίες παντοπωλείου (δηλαδή για τα είδη καθαριότητας, οικιακής και προσωπικής υγιεινής), οι οποίες παρουσίασαν μείωση 0,98% όσο και στις κατηγορίες τροφίμων που παρουσίασαν μείωση 0,67%.

Από τις δέκα κατηγορίες προϊόντων σουπερμάρκετ που εξετάστηκαν, επτά παρουσίασαν μείωση, με τις μεγαλύτερες μειώσεις να καταγράφονται στις κατηγορίες των ειδών καθαρισμού (2,19%), των δημητριακών (2,13%), των προϊόντων αρτοποιίας (2,09%) και των κατεψυγμένων προϊόντων (2,04%), μία κατηγορία έμεινε αμετάβλητη (γαλακτοκομικά) και δύο παρουσίασαν αύξηση, με μεγαλύτερη αυτή στα γλυκά και σνακ (2,12%).

Οπως φαίνεται από τη μηνιαία εξέλιξη του δείκτη τιμών στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (μεγάλα σουπερμάρκετ), ύστερα από μία περίοδο διακυμάνσεων τα πρώτα έτη της οικονομικής ύφεσης το τελευταίο 18μηνο και ειδικά το τελευταίο έτος, οι τιμές φαίνεται ότι σταθεροποιούνται στα επίπεδα του 2009.

Αντίστοιχα, αξιοσημείωτη είναι σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η εξέλιξη του δείκτη τιμών όταν αφαιρεθούν οι επιδράσεις των συνεχών αυξήσεων του ΦΠΑ. Σε αυτή την περίπτωση ο δείκτης τιμών παρουσιάζει μείωση την τετραετία της κρίσης 2010-2013 κατά σχεδόν 4%, εξέλιξη που εκτιμάται ως ιδιαίτερα θετική, αν ληφθούν υπόψη οι σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών και στις τιμές της ενέργειας (καύσιμα και ηλεκτρική ενέργεια).

Σημειώνεται ότι ο γενικός δείκτης οργανωμένου λιανεμπορίου του ΙΕΛΚΑ, που βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας), προκύπτει από την ανάλυση των 902 κωδικών για τους οποίους υπάρχουν συνεχώς διαθέσιμα στοιχεία όλο το έτος, από τους περίπου 1.500 που είναι συνολικά διαθέσιμοι.

Η δειγματοληψία περιλαμβάνει πάνω από 1.000 σημεία πώλησης σουπερμάρκετ σε όλη την Ελλάδα. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι αποτελεί την πιο ασφαλή μέτρηση για την εξέλιξη των τιμών στις αλυσίδες σουπερμάρκετ.





ΠΗΓΗ: fpress.gr

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.

Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *