Παρασκευή 23 Μαΐου 2014

Αξιολόγηση: Ο Γόρδιος δεσμός τν εκπαιδευτικών

Αξιολόγηση: Ο Γόρδιος δεσμός τν εκπαιδευτικών - άρθρο από Infotech
 
Πώς γινόταν παλαιόθεν η αξιολόγηση;

Ως γνωστόν η εξέλιξη κάθε εκπαιδευτικού εξαρτιόταν αποκλειστικά από την κρίση του εκάστοτε Γυμνασιάρχη, από τυχόν επίσκεψη του Επιθεωρητή σε ώρα μαθήματος και από τις πολιτικές του πεποιθήσεις (τα λεγόμενα κοινωνικά φρονήματα).

Από το 1981 και μέχρι σήμερα ουσιαστικά δεν υφίσταται αξιολόγηση. Η προώθηση ενός εκπαιδευτικού σε διευθυντικές θέσεις εξαρτιόταν από τις εργασίες που είχε πραγματοποιήσει (από τις οποίες η πλειονότητα ήταν καρικατούρες ) και από την κομματική του τοποθέτηση (πράσινη-γαλάζια).

Από φέτος ζητήθηκε από τους Διευθυντές των Δημοσίων Υπηρεσιών να δοθεί μέχρι τέλος Αυγούστου κατάσταση αξιολόγησης των υπαλλήλων και μάλιστα με το 15% από αυτούς να βαθμολογηθεί κάτω από τη βάση(με κλίμακα 1-100 όσοι βαθμολογηθούν από 1-30 θεωρούνται ανεπαρκέστατοι)

Έτσι από το μήνα Σεπτέμβριο θα έχουμε και νέες απολύσεις που θα γίνονται όμως με βάση αυτές τις αξιολογήσεις.Αναφέρθηκε ότι μέχρι τέλους του 2015 θα έχουν απολυθεί άλλοι 15.000 εκπαιδευτικοί. Οι απολύσεις αυτές θα γίνουν με βάση όχι μόνο την αξιολόγηση αλλά και από τις νέες συρρικνώσεις Γυμνασίων-Λυκείων.Εκείνοι όμως που θα αντιμετωπίσουν τη μεγαλύτερη δυσκολία είναι οι εκπαιδευτικοί του Λυκείου και αυτό λόγω του νέου τρόπου εισαγωγής στα Α.Ε.Ι των μαθητών το 2016.

Η πολιτεία με το καινούριο σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων θέλει να στρέψει το 75%-80% των αποφοίτων των Γυμνασίων στα Επαγγελματικά Λύκεια και κυρίως στις Τεχνικές Σχολές.Άλλωστε στην πραγματικότητα το 80% των αποφοίτων των Γυμνασίων έρχονται από τα δημοτικά χωρίς να γνωρίζουν τα στοιχειώδη (ορθογραφία-σύνταξη-προπαίδεια).

Η πολιτεία δίνει τη δυνατότητα εκτός από τους απόφοιτους Γυμνασίων και σε εκείνους τους μαθητές που θα συνεχίσουν στο Γενικό Λύκειο και μετά το πέρας της Α’ Λυκείου να μεταπηδήσουν στα Επαγγελματικά Λύκεια .Για να γίνει η μετακίνηση αυτή των μαθητών υιοθετήθηκε το υψηλό επίπεδο εξετάσεων στις προαγωγικές εξετάσεις που θα γίνουν το Μάιο(βλέπε τράπεζα θεμάτων). Γι’ αυτό οι καθηγητές της Α’ Λυκείου θα πρέπει τα θέματα που θα θέσουν στις εξετάσεις του Μαϊου να έχουν υψηλό βαθμό δυσκολίας για να πετύχουν:

α) τη μεταπήδηση του 80% αυτών των μαθητών στα ΕΠΑΛ. Και στις Τεχνικές σχολές.

Β) το υπόλοιπο 20% των μαθητών που θα παραμείνουν στο γενικό Λύκειο και είναι οι καλοί μαθητές, να συνεχίσουν απερίσπαστα τα μαθήματά τους στις επόμενες δύο τάξεις

Γ) Η αξιολόγησή τους να μην έχει αδυναμίες λόγω αυτών των ανεπαρκέστατων μαθητών για τους οποίους ούτως ή άλλως δεν φταίνε οι καθηγητές του Λυκείου.

Υ.Σ

Μην ξεχνάμε : Στην Α’ Λυκείου μόνο το 50% των θεμάτων θα δοθεί από τους καθηγητές και το άλλο 50% από το Υπουργείο Παιδείας(τράπεζα θεμάτων).

Στις προαγωγικές της Β’ και Γ’ Λυκείου όλα τα θέματα θα δοθούν αποκλειστικά από το Υπουργείο Παιδείας.Οι καθηγητές του Λυκείου θα πρέπει να εκτιμήσουν σωστά τις δυνατότητες των μαθητών για να αποφευχθεί η μεγάλη απόκλιση στη βαθμολογία προφορικού-γραπτού, που θα είναι σημείο αξιολόγησης

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.

Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *