Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015

Coca-Cola: Η πολυτάραχη ιστορία του δημοφιλέστερου αναψυκτικού στον κόσμο (pics+vid)

To 94% του παγκόσμιου πληθυσμού είναι σε θέση να αναγνωρίσει το χαρακτηριστικό ερυθρόλευκο λογότυπο της Coca-Cola, καθιστώντας το αναψυκτικό μακράν το πλέον δημοφιλές εδώ και
τρεις δεκαετίες.

Η πολυτάραχη ιστορία του ξεκίνησε το 1886, όταν ο Αμερικανός φαρμακοποιός John S. Pemberton από την Ατλάντα της Τζόρτζια δημιούργησε το αναψυκτικό με τη χαρακτηριστική γεύση, το οποίο και διέθετε προς πώληση μόνο σε αναψυκτήρια και όχι σε μπουκάλι.





Ο Pemberton παρασκεύασε το αναψυκτικό σε ένα τρίποδο μπρούτζινο σκεύος στην αυλή του σπιτιού του. Πήρε το γευστικό σιρόπι και το ανέμειξε με ανθρακούχο νερό ώστε να δημιουργήσει τη μοναδική φόρμουλα της Coca-Cola. Όσοι δοκίμασαν το αναψυκτικό ενθουσιάστηκαν με τη γεύση του.

Ο συνεργάτης και λογιστής του φαρμακοποιού, Frank M. Robinson, επινόησε το όνομα Coca-Cola και σχεδίασε το λογότυπο του αναψυκτικού με το δικό του γραφικό χαρακτήρα.



Από την 8η Μαΐου του 1886, την ημέρα που πωλήθηκε το πρώτο ποτήρι Coca-Cola, και για ένα έτος, ο Pemberton πουλούσε καθημερινά εννέα μερίδες αναψυκτικού. Τα κέρδη ανέρχονταν συνολικά σε 50 δολάρια, καθώς η τιμή ήταν 5 cents το ποτήρι. To κόστος παραγωγής της Coca-Cola ήταν 70 δολάρια, οπότε η πρώτη χρονιά έκλεισε με ζημία για τον Pemberton.



Μέχρι το 1905, το αναψυκτικό περιείχε μικρή ποσότητα αλκοόλ, ίχνη κοκαΐνης και παραγόταν από τον καρπό του πλούσιου σε καφεΐνη φυτού κόλα.



Η πρώτη διαφήμιση της Coca-Cola παρουσίαζε το αναψυκτικό ως «γιατροσόφι» διά πάσαν νόσον του νευρικού συστήματος, όπως ο πονοκέφαλος, η νευραλγία, η υστερία, η μελαγχολία, η πεσμένη λίμπιντο κ.α.



Το 1887, ο επίσης φαρμακοποιός και επιχειρηματίας Asa Candler αγόρασε τη μυστική συνταγή της Coca-Cola από τον Pemberton προς 2.300 δολάρια. Μέχρι τα τέλη του 1890, η Coca-Cola έγινε ένα από τα πιο δημοφιλή αναψυκτικά στην Αμερική, κατά κύριο λόγο χάρη στο επιθετικό μάρκετινγκ του προϊόντος. Με τον Candler στο τιμόνι, η εταιρία Coca-Cola κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά περισσότερο από 4.000% μεταξύ 1890 και 1900.



Κατά την ποτοαπαγόρευση (1920-1933), αφού είχε αφαιρεθεί το αλκοόλ ως συστατικό από το αναψυκτικό, η Coca-Cola προωθήθηκε ως το απόλυτο υποκατάστατο των αλκοολούχων ποτών.

Οι στρατηγικές προώθησης του αναψυκτικού το παρουσιάζουν ως σύμβολο της συντροφικότητας, της χαράς και της θετικής ενέργειας, αξίες που όλοι θέλουμε να διέπουν τη ζωή μας.

Ωστόσο, την τελευταία δεκαετία οι πωλήσεις της Coca-Cola παρουσιάζουν πτωτικές τάσεις στις ΗΠΑ, λόγω της προσπάθειας των καταναλωτών να προστατεύσουν την υγεία τους. Δεν είναι λίγες, άλλωστε, οι επιστημονικές μελέτες που βάζουν στο στόχαστρο τα αναψυκτικά για τις αρνητικές επιπτώσεις τους στην υγείας μας.


onmed.gr

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Το ialmopia.gr επιτρέπει στον χρήστη να αναρτά τα σχόλια και τις απόψεις του σε επίκαιρα θέματα/συζητήσεις. Τα σχόλια και οι απόψεις αυτές εκφράζουν αποκλειστικά τις προσωπικές θέσεις του εκάστοτε χρήστη και δεν υιοθετούνται από το ialmopia.gr. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης οφείλει να εκφράζεται με τρόπο ώστε να μην παραβιάζει τους ελληνικούς νόμους. Σε αντίθετη περίπτωση, το ialmopia.gr διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείει το χρήστη από την εν λόγω υπηρεσία.

Με εκτίμηση, Η συντακτική ομάδα του ialmopia.gr

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *